Fora

2018 MPB 13/16/512 - i5 vs i7

2018 MPB 13/16/512 - i5 vs i7

  • 13/16/512 i5

    Stemmer:57 69,5 %
  • 13/16/512 i7

    Stemmer:25 30,5 %

  • Samlede vælgere
C

cman-uk

Original plakat
27. oktober 2009
  • 31. juli 2018
Jeg venter (11 dage og tæller) på at min 2018 MPB 13/16/512 i7 ankommer og har i mellemtiden gjort følgende observationer om MR:

13/16/512 betragtes som 'sweet spot', men mange er gået med i5 CPU'en frem for i7. Hvorfor er det? Jeg har set kommentarer, der hentyder til 'forvent ikke meget mere ved at gå efter i7'.

For ejere af 2018 MPB 13/16/512 hvilken CPU gik du efter og hvorfor?

QCassidy352

20. marts 2003


bugtområde
  • 31. juli 2018
cman-uk sagde: Jeg venter (11 dage og tæller) på, at min 2018 MPB 13/16/512 i7 ankommer og har i mellemtiden gjort følgende observationer om MR:

13/16/512 betragtes som 'sweet spot', men mange er gået med i5 CPU'en frem for i7. Hvorfor er det? Jeg har set kommentarer, der hentyder til 'forvent ikke meget mere ved at gå efter i7'.

For ejere af 2018 MPB 13/16/512 hvilken CPU gik du efter og hvorfor?
Som altid afhænger det af, hvad du bruger det til, men det korte svar er, at ikke mange opgaver, for den typiske bruger, vil finde quad core i5 til at være den begrænsende faktor. i5 kan også køre køligere.
Reaktioner:Wags, bwintx og cman-uk

Fru.

til
14. marts 2009
  • 31. juli 2018
Udover den 700MHz højere CPU-turbo, har i7 også 33 % mere L3-cache og dens iGPU-turbo en ekstra 150MHz.

https://en.wikichip.org/wiki/intel/cores/coffee_lake_u

Det er bare, at Apple satte en fed markup på i5 -> i7 opgraderingsmuligheden i forhold til deres egne omkostninger. Vil du have det allerbedste, bliver du udhulet lidt – ikke noget nyt!
Reaktioner:Lennyvalentin og cman-uk

maflynn

Moderator
Medarbejder
3. maj 2009
Boston
  • 31. juli 2018
cman-uk sagde: For ejere af 2018 MPB 13/16/512 hvilken CPU gik du efter og hvorfor?
Det er ikke, hvad andre mennesker bruger det til, det handler om at konfigurere en maskine, der opfylder dine behov. Hvad er dens tilsigtede brug?
Reaktioner:cman-uk S

SSD-GUY

20. september 2012
Interstellar
  • 31. juli 2018
Er der nogen benchmarks, der viser, at i5 har bedre batterilevetid end i7 til 13'?
Reaktioner:cman-uk

Fru.

til
14. marts 2009
  • 31. juli 2018
SSD-GUY sagde: Er der nogen benchmarks, der viser, at i5 har bedre batterilevetid end i7 til 13'?
Afhængigt af brugsmønstre er det ikke utænkeligt, at det kan være omvendt, for i7'erne er det øverste 'binned' silicium, der kan klare sig med lidt mindre spænding.
Reaktioner:cman-uk og Patcell P

Patcell

til
8. august 2016
Bergen County, NJ
  • 31. juli 2018
frou sagde: Afhængigt af brugsmønstre er det ikke utænkeligt, at det kunne være omvendt, for i7'erne er det øverste 'binned' silicium, der kan klare sig med lidt mindre spænding.
Det er rigtigt. Grundlæggende er forskellen mellem alle niveauer af CPU'er i en given generation, at de hurtigere er 'binned' som værende af højere kvalitet. Når du koger det ned, betyder det dybest set, at den højere interne CPU (i7 i dette tilfælde) er i stand til at køre med en højere clockhastighed, mens den forbliver i den samme TDP. I teorien burde dette ikke have nogen indflydelse på varmeproduktionen, fordi TDP forbliver den samme.

Tager man dette et skridt videre, som den forrige plakat nævnte, er det muligt, at i7 faktisk kører køligere og bruger mindre strøm, fordi den er af højere kvalitet. I det mindste burde i5 og i7 ikke have nogen forskel i varmeudvikling eller batterilevetid. Dette er min forståelse efter en diskussion med en CPU-designer.

Når det så er sagt, så synes jeg personligt ikke, at forskellen mellem i5 og i7 i 13'-modellen er opgraderingsprisen værd.
Reaktioner:livinglist, frou, pipox0 og 1 anden person

Fru.

til
14. marts 2009
  • 31. juli 2018
Selvom det stadig er op til Intel, hvor de sætter turbohakkene på. Jeg mener, måske bruger i7 mens den ved 3,9 GHz mindre strøm end i5, mens den er på 3,8 GHz, men den bruger bestemt ikke mindre strøm, når den er helt på 4,5 GHz!
Reaktioner:Lennyvalentin C

cman-uk

Original plakat
27. oktober 2009
  • 31. juli 2018
maflynn sagde: Det er ikke, hvad andre mennesker bruger det til, det handler om at konfigurere en maskine, der opfylder dine behov. Hvad er dens tilsigtede brug?

Til dit spørgsmål:

Grundlæggende: mediestærk web-browsing, tekstbehandling, Excel osv.
Hobby: Lightroom, Photoshop, iMovie og Premiere Pro - til 4k-redigering, men jeg understreger for hobbyvideoer i modsætning til professionelle behov

Til din første kommentar:

Jeg tog den tilgang til at få den bedste spec, du har råd til. Jeg var indstillet på 16 Gb 512 Gb (min tidligere MBP var specificeret til 8 Gb og 256 Gb, så jeg vidste, at både RAM og SSD skulle øges baseret på tidligere brug og fremtidig korrektur), og besluttede, at jeg kunne strække til i7 - igen med henblik på 'fremtidig korrektur '. C

Codeseven

til
31. december 2008
  • 31. juli 2018
Ikke for at kapre cman-uks tråd, men dette er også et aktuelt emne for mig, det vil sige 13 MBP i5 vs i7. I mit tilfælde hjælper jeg en ven med at forberede sig til universitetet i Storbritannien. Hun studerer Arketektonisk Design. Noter til det grove foreslår en computer med mindst 16 Gb hukommelse, 500+ HD og en 'hurtig' processor. Software, der bruges, er Adobe Creative Suite, Vectorworks og Rhino. Hendes professor siger, at han personligt foretrækker Macs, men hun vil få mere for pengene med en pc (også tror jeg, at de computerprogrammer alle er pc-baserede? Men hun kunne sagtens bruge BootCamp).

Jeg foretrækker, at hun får en Mac. De 13 MBP er blevet foreslået som en fantastisk mulighed, 16 Gb hukommelse, 512 SSD helt sikkert. Min bekymring, som med cman-uk's, er i5 eller i7?

Marketh

21. juli 2018
Manchester, Storbritannien
  • 31. juli 2018
Ud fra alt, hvad jeg har læst og set, tilbyder i7 ikke nok ekstra ydeevne til at retfærdiggøre de øgede omkostninger. Når man siger det, vil det i slutningen af ​​dagen være en forbedring (dog lille). Hvis penge ikke er noget objekt, eller du virkelig føler, at du vil drage fordel af den lille stigning i clockhastighed, så gå efter det. Men jeg forestiller mig, at i5 til de fleste anvendelser er mægtig hurtig nok. Bare mine to øre!

macnmac

til
18. juni 2017
Æbleparken
  • 31. juli 2018
med studierabat er opgraderingen 230 $... gør det lidt mindre...
Reaktioner:Codeseven J

jerryk

Bidragyder
3. november 2011
SF Bay Area
  • 31. juli 2018
i7 har et par negativer i tidligere MBP'er (2017 og tidligere).

For det første er stigningen i ydeevne beskeden i betragtning af stigningen i priserne.
For det andet forårsagede stigningen i varmeudvikling drosling. Og dette er ikke kun sket i MBP'er

Jeg aner ikke, om reguleringen er sand for den nuværende batch af processorer, men gevinsterne er stadig beskedne på benchmarks. Så hvis jeg fik en 13', ville jeg læne mig mod i5'eren.
Reaktioner:cman-uk J

justinf77

til
18. maj 2003
  • 31. juli 2018
Ydeevneforskellen mellem de to er ubetydelig... Hvis du stoler så meget på rå computerkraft, er du efter min mening bedre stillet med en 15' hex-core. Langt de fleste vil ikke mærke nogen forskel mellem i5 og i7 med hensyn til ydeevne.

Desuden kører i5 typisk køligere og har bedre batterilevetid end i7. Det er derfor, Apple bruger i5 til markedsføringsnumre for batterilevetid og i7 til marketingnumre med ydeevne. Selv her er forskellen lille, men 20 minutters ekstra batterilevetid er mere nyttigt for mig end en sjælden gang, jeg kan drage fordel af et par sekunder sparet på en opgave med i7.
Reaktioner:Codeseven, Vazza og cman-uk C

cman-uk

Original plakat
27. oktober 2009
  • 31. juli 2018
Interessant nok er de fleste af svarene hidtil pro i5, og alligevel viser meningsmålingen i øjeblikket 42% til fordel for i7 - ikke en ubetydelig del.

Lad os høre fra i7-besætningen... V

vtgeek

21. september 2012
  • 31. juli 2018
2018 13 tommer, i7 16GB 1TB her.

Jeg er helt enig med kerne i5,16GB RAM, 512GB SSD for at være det bedste sted for 13 tommer produktlinjen.

For mig, ved at reparere andres computere, virtuelle maskiner, ville jeg have bestilt den maskine undtagen med en 1TB SSD. Men min lokale Apple-butik havde konfigurationen på lager med i7. Kald i7 den impulsive del af mit køb. Prisen for at få det nu kombineret med en processoropgradering....

Jeg tror ikke, det er et forkert træk med den nuværende produktlinje af Touch Bar MacBook Pro'er set fra et ydeevnesynspunkt. Det er den første maskine ud af sikkert 20 jeg har købt AppleCare til..
Reaktioner:cman-uk og frou I

Wags

5. marts 2006
Nebraska, USA
  • 31. juli 2018
Jeg tror nogle gange, at 512 ssd ikke er en omkostningseffektiv opgradering, fordi der sandsynligvis stadig ikke er nok hukommelse. Hvis du skal bruge eller bruge ekstern lagring, er det meget bedre for pengene. Personlig præference selvfølgelig.

Lennyvalentin

25. april 2011
  • 31. juli 2018
cman-uk sagde: Lad os høre fra i7-besætningen...
Nå, andre kan selvfølgelig have det anderledes, men jeg prioriterer grafisk ydeevne, og den bedste GPU er i i7, så der er det. Også som nogen nævnte, får i7 den fulde L2-cache; tidligere kunne GPU'en bruge CPU L2 som en buffer til at skære ned på ekstern hukommelsestrafik (som er langsom i en bærbar computer), men i disse dage er der måske mere plads på formen til dedikeret grafikcache-hukommelse, plus den har 128MB Crystalwell eDRAM-chippen også, så måske er det ikke nødvendigt at udsuge CPU L2 længere.

Jeg er nysgerrig efter endelig at se, hvordan ting kører på moderne integreret grafik. Sandy bridge iGPU'en i min nuværende MBP er kun afhængig af dens primære DRAM, som er langsom efter dagens standard ved 1333MT, så grafikydeevnen var meget svag ved ikke-nethinde 1280*800-noget pixels. Det er lav rez i dag, iphones har flere pixels i disse dage til julegave, og det var forfærdeligt langsomt i det store hele. Da computeren var forholdsvis ny, kunne jeg faktisk spille WoW på den, hvis jeg slog indstillingerne ned; Jeg kan huske, at jeg lavede daglige quests i Deepholme under Cataclysm-æraen på min bærbare computer, hvor jeg sad på en café ved at bruge min forbundne telefons internetforbindelse, men som årene gik, og spillet blev mere krævende, faldt ydeevnen. Nu starter WoW ikke engang længere. 'Dit grafikkort er ikke understøttet', står der. Godt, tak, Obama! lol

Så jeg håber faktisk, at jeg får min i dag, da det er mere end to uger siden, jeg bestilte, og jeg fik at vide '1-2 uger'. Men jeg holder ikke vejret, for jeg er aldrig så heldig. Så... meh. lol
Reaktioner:cman-uk og frou U

upandown

til
10. april 2017
  • 31. juli 2018
cman-uk sagde: Interessant nok er de fleste af svarene indtil videre pro i5, og alligevel viser meningsmålingen i øjeblikket 42% til fordel for i7 - ikke en ubetydelig del.

Lad os høre fra i7-besætningen...
Jeg elsker min i7. Den er ekstrem hurtig og hurtig og kører cool. Mine fans løber næsten aldrig med lette opgaver som f.eks. web-browsing. (0RPM) CPU-nærhedstemperaturer er alt fra 28-38 i gennemsnit. Og batterilevetiden har været stor i forhold til, hvad jeg ville forvente, afhængigt af hvad jeg laver. Jeg har bemærket, at batterilevetiden ikke falder med 2-3 klik under 100 % lysstyrke. Jeg tror, ​​deres skærme er blevet forbedret i effektivitetsafdelingen siden 2012.

Jeg siger ikke, at i5 ikke ville være ens eller den samme. Men jeg har ikke fortrudt og ingen problemer indtil videre med i7.
Reaktioner:cman-uk og Patcell T

tonyz123456

4. april 2017
  • 31. juli 2018
Jeg fik i5, 16gb (dette var bestemt det værd, da jeg kører med omkring 10gb hukommelse, der bruges regelmæssigt) og 512gb SSD. Jeg overvejede i7-versionen, især in-store-versionen, da den var tilgængelig før, men følte, at det at købe blackmagic eGPU for det samme beløb som at gå til i7, 16gb og 1TB (butikskonfigurationen) var en bedre brug af midler og kan giv mig mere et ydelsesboost på mange af de apps, der er anført ovenfor i forhold til en CPU-opgradering og mere lagerplads.
Reaktioner:cman-uk

Ny_Mac_lugt

17. oktober 2016
Shanghai
  • 31. juli 2018
Codeseven sagde: Ikke for at kapre cman-uks tråd, men dette er også et aktuelt emne for mig, det vil sige 13 MBP i5 vs i7. I mit tilfælde hjælper jeg en ven med at forberede sig til universitetet i Storbritannien. Hun studerer Arketektonisk Design. Noter til det grove foreslår en computer med mindst 16 Gb hukommelse, 500+ HD og en 'hurtig' processor. Software, der bruges, er Adobe Creative Suite, Vectorworks og Rhino. Hendes professor siger, at han personligt foretrækker Macs, men hun vil få mere for pengene med en pc (også tror jeg, at de computerprogrammer alle er pc-baserede? Men hun kunne sagtens bruge BootCamp).

Jeg foretrækker, at hun får en Mac. De 13 MBP er blevet foreslået som en fantastisk mulighed, 16 Gb hukommelse, 512 SSD helt sikkert. Min bekymring, som med cman-uk's, er i5 eller i7?

Den nævnte software er på MacOS. Men jeg ville blive meget overrasket over at høre, at de studerer arkitektur og ikke bruger AutoCAD og 3DS MAX - det er industristandarder mere eller mindre, det samme som PhotoShop osv. De ville være bedre stillet med en Windows-pc og bruge Autodesk-software, det ville sætte dem bedre op på arbejdspladsen, da alle kræver, at du har en vis forståelse af AutoCAD/3DS MAX, de ville nok have det fint med at have kendskab til Vectorworks, men kun meget små uafhængige firmaer ville bruge dette. Bare til eftertanke alligevel, men du er den bedste læringssoftware, du faktisk vil bruge i den professionelle verden efter kurset.

Ellers vil du have en anstændig CPU, du behøver ikke det bedste, der findes - det er kun et universitetskursus, ikke ligefrem modellering af en skyskraber. GPU er fint at få middelmådig en. Personligt vil jeg anbefale en lignende opsætning, da 16 GB RAM/SSD er hvad du vil, 256 GB er fint, 512 GB er bedre, og mindst en i5-processor.

At købe en Mac er en ekstrem luksus, især hvis de overvejer at sætte Windows direkte på den. Du betaler mange penge for funktioner, du ikke bruger. Og universitetet er ikke billigt, de penge er langt bedre brugt andre steder.

Som et punkt vil ethvert universitetsstudie, der er salt værd, have et computerstudie fuld af pc'er sat op til at køre denne software, efter universitetet vil de ikke have meget brug for den bærbare computer, da uanset hvilket firma de arbejder for vil levere en pc (Du vil meget sjældent ser en Mac i den verden). Så jeg vil kraftigt foreslå, medmindre du er rig, bare at få en 'anstændig' Windows-laptop, alt omkring £1200 vil være mere end rigeligt, og de vil være fine. Ellers har du brug for 15'erne, og med grundlæggende opgraderinger + AC ser du nærmere på £3000. For noget, der vil være en papirvægt i slutningen af ​​kurset, og være marginalt nyttigt under kurset.

Held og lykke!
Reaktioner:Fru og Codeseven

Fru.

til
14. marts 2009
  • 1. august 2018
Lennyvalentin sagde: Jeg er nysgerrig efter endelig at se, hvordan ting kører på moderne integreret grafik.
Jeg har en måske irrationel kærlighed til god integreret grafik. Det generelle koncept System-On-A-Chip/Package er bare for cool.

Tjek det ud, der er EDRAM stødt op mod CPU'en/GPU'en og Northbridge (alias PCH) lige der på den samme pakke.

Se medieelementet ' data-single-image='1'>

Se medieelementet ' data-single-image='1'>
Reaktioner:Lennyvalentin

Lennyvalentin

25. april 2011
  • 1. august 2018
frou sagde: Tjek det ud, der er EDRAM stødt op mod CPU'en/GPU'en, og Northbridge (alias PCH) lige der på den samme pakke.
Det ER et meget pænt, kompakt design, ikke? Reaktioner:Fru. B

Buran energi

9. oktober 2017
  • 1. august 2018
cman-uk sagde: Jeg venter (11 dage og tæller) på, at min 2018 MPB 13/16/512 i7 ankommer og har i mellemtiden gjort følgende observationer om MR:

13/16/512 betragtes som 'sweet spot', men mange er gået med i5 CPU'en frem for i7. Hvorfor er det? Jeg har set kommentarer, der hentyder til 'forvent ikke meget mere ved at gå efter i7'.

For ejere af 2018 MPB 13/16/512 hvilken CPU gik du efter og hvorfor?

Hvad jeg ikke kan lide ved bærbare computere er varme, høje CPU-temperaturer og blæserstøj. Jeg kunne ikke finde nogen nylige tests, men jeg er villig til at vædde på, at en i7 under belastning, selvom de har samme TDP, vil gøre den bærbare computer varmere og bruge mere batterilevetid. Så jeg ville gå med i5.

maflynn

Moderator
Medarbejder
3. maj 2009
Boston
  • 2. august 2018
buran-energia sagde: bærbare computere er varme, høje CPU-temperaturer og blæserstøj
Jeg er enig i begge punkter, jeg ejede en Razer 15' bærbar computer, og temperaturerne var en smule bedre end på min MBP, men fansene var meget mere mærkbare. Jeg hadede det, jeg prøvede alle mulige ting, og jeg havde en vis succes med at reducere lyden, men på bekostning af øget varme.

Jeg har min 15' MBP konfigureret, så den er meget mere støjsvag, og varmen er ikke så slem til mange af mine opgaver.