Fora

omgå iOS-opdatering efter nulstilling

filbert42

Bidragyder
Original plakat
20. juli 2014
Worcestershire, Storbritannien
  • 6. november 2019
Hej folkens,

Jeg prøver at konfigurere en brugt iPhone 6 til min kone. Jeg foretog en komplet nulstilling og fastholdt opsætningsprocessen, hvor den vil opdatere til iOS 13.2. Jeg har ventet på at gå til ios 13 på min iPhone/iPad på grund af alle de problemer, der er blevet rapporteret.

Der ser ikke ud til at være nogen måde at omgå opdateringen på. De eneste muligheder er at opdatere eller starte igen (hvilket formentlig vil få mig tilbage til samme sted).

Nogle ideer nogen?

BugeyeSTI

19. august 2017


Arizona
  • 6. november 2019
iPhone 6 var ikke i stand til at downloade iOS13... iOS 12.4.3 er den seneste version, den kan bruge. iPhone 6S er den ældste telefon, der understøttes af iOS13

filbert42

Bidragyder
Original plakat
20. juli 2014
Worcestershire, Storbritannien
  • 6. november 2019
BugeyeSTI sagde: iPhone 6 var ikke i stand til at downloade iOS13... iOS 12.4.3 er den seneste version, den kan bruge. iPhone 6S er den ældste telefon, der understøttes af iOS13
Det er vel nok en 6S da jeg helt sikkert bliver tvunget til at opdatere til 13.2
Reaktioner:BugeyeSTI C

C DM

macrumors Sandy Bridge
17. oktober 2011
  • 7. november 2019
filbert42 sagde: Hej folkens,

Jeg prøver at konfigurere en brugt iPhone 6 til min kone. Jeg foretog en komplet nulstilling og fastholdt opsætningsprocessen, hvor den vil opdatere til iOS 13.2. Jeg har ventet på at gå til ios 13 på min iPhone/iPad på grund af alle de problemer, der er blevet rapporteret.

Der ser ikke ud til at være nogen måde at omgå opdateringen på. De eneste muligheder er at opdatere eller starte igen (hvilket formentlig vil få mig tilbage til samme sted).

Nogle ideer nogen?
Foretog du en nulstilling gennem iTunes eller brugte du muligheden for nulstilling og sletning af data på selve enheden?

filbert42

Bidragyder
Original plakat
20. juli 2014
Worcestershire, Storbritannien
  • 7. november 2019
C DM sagde: Foretog du en nulstilling gennem iTunes eller brugte du muligheden for nulstilling og sletning af data på selve enheden?

Bare selve telefonen, min kone bruger ikke iTunes.

Jeg har lige haft en 'chat' med Apple-support, og de siger, at det ikke er muligt at undgå opdateringen. Øv bøv C

C DM

macrumors Sandy Bridge
17. oktober 2011
  • 8. november 2019
filbert42 sagde: Bare selve telefonen, min kone bruger ikke iTunes.

Jeg har lige haft en 'chat' med Apple-support, og de siger, at det ikke er muligt at undgå opdateringen. Øv bøv
Det er ret mærkeligt. Det har været min forståelse, at en nulstilling og sletning på telefonen ikke gør noget ud over det, som at tjekke efter og installere opdateringer.

filbert42

Bidragyder
Original plakat
20. juli 2014
Worcestershire, Storbritannien
  • 8. november 2019
Jeg har accepteret det uundgåelige og opgraderet (det er 13.2.2 nu, og der har været nogle fejlrettelser, forstår jeg). Krydser fingre, der har ikke været nogen synlige problemer indtil videre. Min kone er ikke en stor bruger, så det kan være ok. TIL

erobrer

31. december 2013
  • 8. november 2019
C DM sagde: Det er ret mærkeligt. Det har været min forståelse, at en nulstilling og sletning på telefonen ikke gør noget ud over det, som at tjekke efter og installere opdateringer.

En fuld sletning sletter aktiveringstokenet. Apple signerer kun tokens for udvalgte versioner af iOS, så hvis den installerede version ikke signeres, skal telefonen opdateres. Sidst redigeret: 8. november 2019
Reaktioner:filbert42 C

C DM

macrumors Sandy Bridge
17. oktober 2011
  • 8. november 2019
konqerror sagde: En fuld sletning sletter aktiveringstokenet. Apple signerer kun tokens for udvalgte versioner af iOS, så hvis den aktuelle version ikke signeres, skal telefonen opdateres.
Kontrollen for, om en iOS-version er signeret eller ej, sker, når en installeres, ikke mod en allerede installeret version på en enhed. TIL

erobrer

31. december 2013
  • 8. november 2019
C DM sagde: Kontrollen for, om en iOS-version er signeret eller ej, sker, når en bliver installeret, ikke mod en allerede installeret version på en enhed.

Du tager fejl, jeg står ved min kommentar. Kontrollen for et gyldigt signeret token finder sted hver eneste opstart. Fabrikssletningen slettede tokenet, så telefonen forbliver i låst tilstand, indtil et gyldigt signeret token er erhvervet. C

C DM

macrumors Sandy Bridge
17. oktober 2011
  • 8. november 2019
konqerror sagde: Du tager fejl, jeg står ved min kommentar. Kontrollen for et gyldigt signeret token finder sted hver eneste opstart. Fabrikssletningen slettede tokenet, så telefonen forbliver i låst tilstand, indtil et gyldigt signeret token er erhvervet.
Låst tilstand? Er der noget dokumentation, der taler for noget af dette? TIL

erobrer

31. december 2013
  • 8. november 2019
C DM sagde: Låst tilstand? Er der noget dokumentation, der taler for noget af dette?

Side 7: https://www.apple.com/business/docs/site/iOS_Security_Guide.pdf

Ældre info:

Aktivering - iPhone Wiki

www.theiphonewiki.com C

C DM

macrumors Sandy Bridge
17. oktober 2011
  • 8. november 2019
konqerror sagde: Side 7: https://www.apple.com/business/docs/site/iOS_Security_Guide.pdf

Ældre info:

Aktivering - iPhone Wiki

www.theiphonewiki.com
Hvilken del der omhandler brugen af ​​nulstillingsindstillinger og sletning af data på selve enheden, hvilket resulterer i behovet for at opgradere iOS? TIL

erobrer

31. december 2013
  • 8. november 2019
C DM sagde: Hvilken del der omhandler brugen af ​​nulstillingsindstillinger og sletning af data på selve enheden, hvilket resulterer i behovet for at opgradere iOS?

Som sagt slettes tokenet, når du sletter. Det er brugerdata. Du skal så have et nyt token, og Apple udsteder kun tokens til aktuelle iOS-versioner. Så simpelt er det.

Dette er forsidenyheder på denne side, hver gang Apple ændrer de versioner, de signerer.
www.macrumors.com

Apple holder op med at signere iOS 13.1.2 og iOS 13.1.3 efter udgivelsen af ​​iOS 13.2

Efter udgivelsen af ​​iOS 13.2 den 28. oktober stoppede Apple i dag med at signere iOS 13.1.3, hvilket betyder, at nedgradering til denne version af iOS ikke længere er... www.macrumors.com www.macrumors.com
Sådan fungerer aktiveringslåsen. Apple udsteder ikke tokens til aktiveringslåste telefoner uden det korrekte Apple ID-login. Systemet forhindrer nogen i at bruge din telefon, selv efter en fabriksnulstilling.

Det er også grunden til, at Apple beder dig om at tørre telefonen efter en SIM-oplåsning for at tvinge en opdatering af tokenet, da det også bærer SIM-låsedata. Sidst redigeret: 8. november 2019 C

C DM

macrumors Sandy Bridge
17. oktober 2011
  • 8. november 2019
konqerror sagde: Som sagt bliver tokenet slettet, når du sletter. Det er brugerdata. Du skal så have et nyt token, og Apple udsteder kun tokens til aktuelle iOS-versioner. Så simpelt er det.

Dette er forsidenyheder på denne side, hver gang Apple ændrer de versioner, de signerer.
www.macrumors.com

Apple holder op med at signere iOS 13.1.2 og iOS 13.1.3 efter udgivelsen af ​​iOS 13.2

Efter udgivelsen af ​​iOS 13.2 den 28. oktober stoppede Apple i dag med at signere iOS 13.1.3, hvilket betyder, at nedgradering til denne version af iOS ikke længere er... www.macrumors.com www.macrumors.com
Sådan fungerer aktiveringslåsen. Apple udsteder ikke tokens til aktiveringslåste telefoner uden det korrekte Apple ID-login. Systemet forhindrer nogen i at bruge din telefon, selv efter en fabriksnulstilling.

Det er også grunden til, at Apple beder dig om at tørre telefonen efter en SIM-oplåsning for at tvinge en opdatering af tokenet, da det også bærer SIM-låsedata.
Det er bestemt forsidenyheder om, at iOS-versioner ikke længere er underskrevet, men det handler primært om, at nogen kan installere dem, hvis de ville, ikke blot at nulstille indstillinger og slette data på en enhed. TIL

erobrer

31. december 2013
  • 8. november 2019
C DM sagde: Det er helt sikkert forsidenyheder om, at iOS-versioner ikke længere er underskrevet, men det handler primært om, at nogen kan installere dem, hvis de vil, ikke blot at nulstille indstillinger og slette data på en enhed.

Jeg fortalte dig, hvordan det virker, OP har demonstreret, hvad der sker, og du vil ikke tro nogen af ​​os, så jeg er færdig.

filbert42

Bidragyder
Original plakat
20. juli 2014
Worcestershire, Storbritannien
  • 8. november 2019
konqerror sagde: En fuld sletning sletter aktiveringstokenet. Apple signerer kun tokens for udvalgte versioner af iOS, så hvis den aktuelle version ikke signeres, skal telefonen opdateres

Tak, det forklarer det. Noget at være på vagt over for i fremtiden.

eyoungren

31. august 2011
ti-nul-elleve-nul-nul med nul-to
  • 9. november 2019
konqerror sagde: Det er også derfor, Apple beder dig om at tørre telefonen efter en SIM-oplåsning, for at tvinge en opdatering af tokenet, da det også bærer SIM-låsedata.
Jeg kender instruktionerne, som udbydere sender dig, efter at de har indsendt en oplåsningstilstand for at gøre dette. Det er dog ikke noget, der har været nødvendigt siden 2011.

Jeg har to fuldt ulåste iPhones (6s og 6s), der i øjeblikket sidder på iOS 9.0.2. De blev låst op i slutningen af ​​december 2015, og det eneste, der krævedes, var at indsætte et andet SIM-kort. Jeg ignorerede instruktionerne om at gendanne, fordi begge telefoner er jailbroken.

Så jeg gætter på, at uanset SIM-låsedata, der er indeholdt, er der ikke tilstrækkeligt til at tvinge en gendannelse for at låse op. Jeg er klar over de generelle aspekter af oplåsningsprocessen, så jeg er bare nysgerrig - hvorfor foreslår Apple en gendannelse, hvis en gendannelse ikke er nødvendig (eller kan undgås), selvom 'token' gemmer SIM-låsedata?

Tilfældigvis ville jeg være interesseret i at høre dit bud på Semirestore, rootFS, iLEXRAT og andre jailbreak-værktøjer, der giver dig mulighed for at gendanne uden at opgradere. Det er klart, at dette token kan besejres eller omgås.