Fora

FINDER: Album og kunstnerinformation til at arrangere MP3'er og lydfiler i Finder ??

B

Benway

Original plakat
20. oktober 2010
  • 20. oktober 2010
Hej! Jeg er en forholdsvis ny Mac-bruger og første gang skriver her.
Jeg har haft denne Mac i et par måneder og er MEGET glad for den, ville ønske jeg havde taget springet hurtigere.
Men der er selvfølgelig et par knæk, og jeg har et par spørgsmål om finderen, da jeg føler, at den måske mangler en meget værdifuld funktion fra windows.
Noget der er ret irriterende er --
I Finder, når jeg gennemser mine lydfiler [Som på en ekstern HD eller bare den normale HD]
På den øverste bjælke i finderen er der et par muligheder og kategorier til at identificere og organisere filerne eller arrangere filerne udover blot filnavnet. Disse er :
Navn / Ændret dato / Oprettelsesdato / Sidst åbnet / Størrelse / Type / Version / Kommentarer / Etiketter

Men i Windows, for MP3 og andre lydfiler, vil det give dig mulighed for at se kunstnernavnet , albumnavnet og 'kunstneralbum' som faner i Windows Finder / Stifinder-vinduet. Dette var UTROLIG nyttigt, når man skulle igennem og sortere musik manuelt, og til at arrangere og se filerne i Explorer-vinduet sorteret i den rækkefølge.


Er der en måde at få dette på Mac Finder?

Jeg ved, at stort set alle i de fora, jeg har besøgt, ser ud til at skrive til folk, der har åbnet lignende tråde med et lignende spørgsmål som mit 'Lad itunes organisere din musik for dig', men det er ikke det, jeg vil have !! Af et par grunde: Helt ærligt, lige så meget som jeg elsker iTunes, gør iTunes ikke et særlig godt stykke arbejde med dette !!
Jeg kan også godt lide at kunne gøre ting manuelt for de finere ting, som en computer ikke kan gøre automatisk.
Jeg står ofte med mange dubletter af sange og hele album, og jeg kan godt lide at organisere al musikken på min eksterne harddisk manuelt og i mine egne personlige kategorier klar til import, som jeg vil have dem, i stedet for at få dem sorteret efter en klodset automatiseret proces det efterlader dem overalt og ufattelige for mig !! det er rart ikke at have alle filerne på min eksterne harddisk blandet med lignende navne, og hellere have dem arrangeret til visning i en mappe / ved at sortere dem efter album eller kunstner !! Så på den måde kan jeg arkivere og kategorisere dem korrekt og efter mine egne personlige kategorier og selv slette de overflødige filer en zillion gange hurtigere, og bare personliggøre min filstruktur og administrere mit HD-rum perfekt osv. osv. osv.

Beklager hvis jeg gjorde dette indlæg for langt, ville bare være sikker på at det var tydeligt! Forhåbentlig har jeg ikke mudret, hvad jeg spurgte om..
Kunstner og Album faner til at arrangere lydfiler i mapper?!? Hvordan ?
Tak!

miles01110

24. juli 2006
Elfenbenstårnet (jeg kommer ikke ned)


  • 20. oktober 2010
Tror det ikke. Brug mapper.

GJstudios

16. maj 2008
  • 20. oktober 2010
Finder er ekstremt begrænset i denne henseende sammenlignet med Windows Stifinder. Det er endnu værre med søgeresultater.

Jeg lader ikke iTunes arrangere min musik, for deres metode er ikke rigtigt at arrangere. Jeg foretrækker min egen metode ved at bruge en mappestruktur:

musik
__Genre
____Kunstner
______Album

Jeg havde allerede denne struktur, før jeg flyttede til Mac og iTunes, så jeg beholder det bare sådan. Det er meget nemmere at finde filer i Finder.
Reaktioner:Fiskermand B

Benway

Original plakat
20. oktober 2010
  • 20. oktober 2010
Hej ! Tak for dine svar

miles01110 : Hvad mener du med 'brug mapper'? Er dette et separat finder-lignende vindue? Jeg er ikke klar over det.

GJstudios
Tak for de gode tips! Ja, jeg har min egen filstruktur, som ligner, men en smule mere idiosynkratisk, men jeg ved, hvordan det virker, så det er vigtigt.

Alligevel er det langt sværere at sortere gennem masserne af enkeltstående filer og finde ud af, hvilke der er nødvendige eller unødvendige at slette manuelt....

Hvem/hvor kan vi/jeg sende en anmodning til/klage til for at få dette rettet? Måske er der en slags tilføjelse eller plugin eller noget til finder, der vil gøre disse informations-/arrangeringsfaner tilgængelige? Det virker som noget der ville være relativt/utroligt simpelt og burde være der.....

Jeg er overrasket over, at noget så simpelt og grundlæggende og grundlæggende på sådan en ellers fantastisk musikmaskine ikke er der

Jeg ville arrangere mine filer på en Windows-laptop, hvis jeg havde en som en work-around, men indersiden af ​​min lenovo-laptop smeltede! ): Plus, det er ikke muligt at arrangere ting på en ekstern harddisk, som er formateret til macs på et Windows-system og omvendt, og min eksterne harddisk er formateret til macs.

Tusind tak for ideerne.
Flere er meget velkomne!

GJstudios

16. maj 2008
  • 20. oktober 2010
Benway sagde: Alligevel er det langt sværere at sortere gennem masserne af enkeltstående filer og finde ud af, hvilke der er nødvendige eller unødvendige at slette manuelt....
Der er nogle ting, der kan hjælpe dig med at opnå dette. Først bruger jeg Filomdøber , et script fundet på Dougs AppleScripts til iTunes , som er en fantastisk ressource til at administrere dine iTunes-tags og filer.

Du kan bruge File Renamer til at navngive alle dine filer i samme format:
zzz - Kunstner - Album - Spornummer - Navn
zzz - Santana - Abraxas - 07 - Samba Pa Ti
Så ville det være meget nemt at søge efter alle filer, der begynder med zzz og flytte dem til én mappe. Flytning af dem vil give dig mulighed for at overskrive alle duplikerede filer. Musikfiler, der ikke begynder med zzz, er ikke i dit iTunes-bibliotek. Når du har alt i én mappe, kan du nemt oprette undermapper og flytte filerne, hvor du vil have dem. Når du er færdig med din oprydning, kan du omdøbe filerne igen for at fjerne zzz-præfikset.

Dette er kun én metode, men det kan måske give dig noget at arbejde med. B

Benway

Original plakat
20. oktober 2010
  • 24. oktober 2010

Fed idé, jeg ledte lige efter en Batch File Renamer. Jeg skal dog finde en måde at udpakke denne, du nævner, da den ikke ser ud til at ville udpakke.
Det lyder som en god en, og Dougs side har været meget nyttig for mig til andre ting indtil videre.

Tak for din arbejde omkring idé. Det virker nyttigt til visse ting, og jeg vil helt sikkert huske på det, når disse ting dukker op .

Men måske læser jeg det forkert eller misfortolker det,
men problemet er ikke så meget at finde lydfiler og lægge dem alle i én mappe for at omdøbe dem.
Det er ret nemt at finde alle lydfilerne og derefter lægge dem alle i én stor mappe. Dog kan jeg have [og har] mange kunstnere, der begynder med det samme bogstav, A, B, C osv. osv., og så begynder mange af deres sange OGSÅ med det samme bogstav, hele vejen igennem alfabetet.
Så der vil være en kæmpe fil fyldt med sange og musik, der starter med 'A', og jeg har måske INGEN idé om, hvem kunstneren er, eller hvad albummet er. Det bliver bare en forfærdelig samling af ting grupperet efter bogstav.

Uden fanerne 'Kunstner' og 'Album' i finder, eller en form for løsning, der ligner, som organiserer alle filerne [som allerede er tagget og viser dette i Windows, som jeg ikke længere har som backup ): ] det forekommer mig at blive en næsten umulig opgave at organisere et så stort katastrofalt musikalsk rod !!

Men igen, måske har jeg læst dit indlæg forkert, og måske ligger løsningen faktisk i det....Jeg er måske bare lidt dum at forstå !!


Skål igen for dit gode svar. B

Benway

Original plakat
20. oktober 2010
  • 4. november 2010
Jeg har lige fundet en anden ting de har udeladt som er ret irriterende / simpel / retarderet !!
Når du åbner et søgevindue og derefter bruger søgefeltet i søgevinduet til at søge efter filer, har det faner øverst i søgefeltet til at sortere emnerne efter ' Navn / Type / Sidst åbnet '
Men der er ingen mulighed for at arrangere dem efter 'Størrelse', hvilket er uhyggeligt irriterende!!
Det er ikke længere en tilgængelig mulighed.
Dette var utroligt nyttigt i Windows Stifinder, hvis du, ligesom jeg, ender med mange mange dubletter af downloadede filer i visse mapper, nogle gange med forskellige udvidelser til sidst. 'Størrelse' er absolut den NEMMESTE måde at sortere dem på, men OGSÅ fanerne Album og Kunstner, som den også burde have [og det ser ud til, at det burde være grundlæggende/universel funktionalitet på O/S]
Jeg vil genindsende denne klage/spørgsmål/forslag til forbedringer af Masc OS i de faktiske Apple-fora, men hvor som helst, nogen kunne foreslå, skulle jeg sende disse forslag til, hvor de kan læses af de rigtige personer, så Apple kan opdatere disse ting i fremtidige opgraderinger af O/S, det ville være fantastisk!! Fortæl mig venligst, hvor jeg skal sende disse ting. Skål.
[Jeg elsker stadig denne maskine, bare ikke denne retarderede ting, medmindre der er en mulighed for den, som jeg mangler og ikke kan se, i så fald er jeg den retarderede ]

Itosis ting

20. februar 2010
  • 4. november 2010
Benway sagde: Jeg har lige fundet en anden ting, som de har udeladt, som er ret irriterende / simpel / retarderet !!
Når du åbner et søgevindue og derefter bruger søgefeltet i søgevinduet til at søge efter filer, har det faner øverst i søgefeltet til at sortere emnerne efter ' Navn / Type / Sidst åbnet '
Men der er ingen mulighed for at arrangere dem efter 'Størrelse', hvilket er uhyggeligt irriterende!!
Det er ikke længere en tilgængelig mulighed.

Der er et simpelt hack, vi kan bruge til at gendanne den størrelse kolonne. Det involverer at ændre com.apple.finder.plist ved at bruge en passende editor (det er en binær plist, ikke almindelig xml) såsom Apples egen Property List Editor eller TextWrangler og justere SearchViewSettings nøgle. Her er trin-for-trin:

Se flere felter i Finder Spotlight-søgeresultater

GJstudios

16. maj 2008
  • 4. november 2010
Benway sagde: Det er ret nemt at finde alle lydfilerne og derefter lægge dem alle i én stor mappe. Dog kan jeg have [og har] mange kunstnere, der begynder med det samme bogstav, A, B, C osv. osv., og så begynder mange af deres sange OGSÅ med det samme bogstav, hele vejen igennem alfabetet.
Så der vil være en kæmpe fil fyldt med sange og musik, der starter med 'A', og jeg har måske INGEN idé om, hvem kunstneren er, eller hvad albummet er. Det bliver bare en forfærdelig samling af ting grupperet efter bogstav.

Uden fanerne 'Kunstner' og 'Album' i finder, eller en form for løsning, der ligner, som organiserer alle filerne [som allerede er tagget og viser dette i Windows, som jeg ikke længere har som backup ): ] det forekommer mig at blive en næsten umulig opgave at organisere et så stort katastrofalt musikalsk rod

Jeg tror du har misforstået mit forslag. Som jeg foreslog, kan du bruge Filomdøber for at ændre filnavnet på hver sang for at inkludere kunstneren, albummet, spornummeret og spornavnet i filnavnet. Så navnet på en fil ville være:
zzz - Santana - Abraxas - 07 - Samba Pa Ti.mp3 Som sådan kan du gøre alt, hvad du behøver at gøre med kun filnavnskolonnen i Finder. Den eneste måde, dette ikke ville virke på, er, hvis du ikke har iTunes-tagoplysningerne udfyldt.

Itosis ting

20. februar 2010
  • 4. november 2010
Benway sagde: Jeg ved, at stort set alle i fora, jeg har besøgt, lader til at skrive til folk, der har åbnet lignende tråde med et lignende spørgsmål som mit 'Lad itunes organisere din musik for dig', men det er ikke det, jeg ønsker !!

Der er faktisk en 3. skole, der prædiker:'Lad ikke iTunes gøre det... og gider slet ikke 'organisere'!!!'

Jeg forstår sådan set, hvad du laver, men virkelig (heldigvis) er det ikke absolut nødvendigt. For at give et ekstremt eksempel kunne der være en kunstner mappe med navnet 'x' i Finder, og indeni det måske en album mappe med navnet 'og', som indeholder en sang fil navngivetz.mp3(alle i Finder ). Det betyder ikke noget. Det eneste, der betyder noget, er, at det, iTunes viser, er de korrekte tags.

F.eks.,
Kode: |_+_| Helt ærligt behøver man ikke bekymre sig om, hvad (præcis) disse elementer hedder i Finder.

Det var nu et alt for ekstremt eksempel (x/y/z.mp3)... men pointen var: alt er stadig 100 % funktionelt i iTunes GUI, og det ville se nøjagtigt ud fra det perspektiv.

Hvis man ønsker at få filsystemet til at matche en bestemt organiseret struktur for en bred vifte af elementer (f.eks. skubber jeg alt min klassiske ind i et område for at gøre det udelukket fra min PowerBooks lille HD til en operation med et enkelt klik), er det fint. Men at arrangere hver eneste fil og mappe i Finder (hvad enten det er manuelt eller med iTunes) er efter min mening bare nuttet.[min lille samling indeholder i øjeblikket 8229 filer og 4671 undermapper.]Hele pointen med et program som iTunes er at undgå sådanne besværlige bestræbelser, hvilket gør dem praktisk talt meningsløse.

Men... slå jer selv ud, hvis det gør jer glade.

GJstudios

16. maj 2008
  • 4. november 2010
Hal Itosis sagde: Der er faktisk en 3. skole, der prædiker: 'lad ikke iTunes gøre det... og lad være med at 'organisere' overhovedet
For nogle fungerer den tilgang godt. Mit formål med at administrere mine filer er tydeligt illustreret i mit seneste arbejde på mit bibliotek. Mit bibliotek passer ikke alt sammen på min interne HD. Jeg var ved at løbe tør for plads, så jeg havde brug for at flytte mere af min musik, som jeg ikke lyttede til, til et eksternt drev. Fordi al min musik er organiseret i mapper for genre, kunstner og album, var jeg i stand til nemt at flytte kunstnere eller album til det eksterne drev med et simpelt træk og slip. B

Bobskizilla

20. januar 2013
  • 21. januar 2013
Du kan kopiere og indsætte fra iTunes

Det kan hjælpe i nogle situationer at huske, at du kan kopiere et sæt sange, f.eks. et album, fra iTunes og indsætte dem i en mappe i Finder, og de faktiske sangfiler vil blive kopieret til biblioteket. Desværre tror jeg ikke, du kan bruge denne metode til at flytte filer og ikke efterlade dubletter i oprindelsesplaceringerne.

Men i GGJstudios' tilfælde kunne du for eksempel lave to playlister, der i alt indeholder alle sangene i hele dit bibliotek. Kopier og indsæt derefter fra en afspilningsliste til en mappe og kopier og indsæt fra den anden afspilningsliste til en anden mappe (som på det eksterne drev). Slet derefter al musikken på den originale placering. Den muligvis uønskede bivirkning her er, at alle filerne ender i 2 gigantiske mapper, men ingen metadata vil gå tabt, fordi det efter min erfaring er gemt i selve filerne. (Jeg er ikke sikker på, om dette er tilfældet for alle sangfilformater, som iTunes understøtter. Men jeg vil gætte på, ja.) Det kan også tage Finder (eller Windows Stifinder) lang tid at indlæse den gigantiske mappe, så du vil måske bare dele musikken op i et par vilkårlige mapper, der har måske 1000 filer hver. (Nogle mennesker vil sikkert kalde dette skørt, men jeg gider ikke).

Det ser for mig ud til, at det stadig ikke er muligt at sortere efter album i Finder. Jeg er enig med Hal Itosis i, at det generelt er meningsløst at organisere din musik, hvis du alligevel skal bruge iTunes til at lytte til musikken. Men der er situationer, hvor du ønsker at flytte et bestemt sæt sange til forskellige mapper, som GGJstudios' behov for at flytte sjældent hørte sange til en anden disk. Jeg har en anden situation, hvor det ville have hjulpet at kunne sortere efter album. (Det er en lang historie, og alle spørgsmålene er besvaret, så ikke særlig interessant.) I mit tilfælde var kopiering og indsættelse fra iTunes alt, hvad jeg havde brug for.

Jeg kan også sortere efter filstørrelse nu, så at finde dubletter ved kun at bruge Finder er bestemt nemmere nu, end det var for 3 år siden. T

tlakemusic

14. januar 2019
  • 14. januar 2019
Bobskizilla sagde: Du kan kopiere og indsætte fra iTunes

Det kan hjælpe i nogle situationer at huske, at du kan kopiere et sæt sange, f.eks. et album, fra iTunes og indsætte dem i en mappe i Finder, og de faktiske sangfiler vil blive kopieret til biblioteket. Desværre tror jeg ikke, du kan bruge denne metode til at flytte filer og ikke efterlade dubletter i oprindelsesplaceringerne.

Men i GGJstudios' tilfælde kunne du for eksempel lave to playlister, der i alt indeholder alle sangene i hele dit bibliotek. Kopier og indsæt derefter fra en afspilningsliste til en mappe og kopier og indsæt fra den anden afspilningsliste til en anden mappe (som på det eksterne drev). Slet derefter al musikken på den originale placering. Den muligvis uønskede bivirkning her er, at alle filerne ender i 2 gigantiske mapper, men ingen metadata vil gå tabt, fordi det efter min erfaring er gemt i selve filerne. (Jeg er ikke sikker på, om dette er tilfældet for alle sangfilformater, som iTunes understøtter. Men jeg vil gætte på, ja.) Det kan også tage Finder (eller Windows Stifinder) lang tid at indlæse den gigantiske mappe, så du vil måske bare dele musikken op i et par vilkårlige mapper, der har måske 1000 filer hver. (Nogle mennesker vil sikkert kalde dette skørt, men jeg gider ikke).

Det ser for mig ud til, at det stadig ikke er muligt at sortere efter album i Finder. Jeg er enig med Hal Itosis i, at det generelt er meningsløst at organisere din musik, hvis du alligevel skal bruge iTunes til at lytte til musikken. Men der er situationer, hvor du ønsker at flytte et bestemt sæt sange til forskellige mapper, som GGJstudios' behov for at flytte sjældent hørte sange til en anden disk. Jeg har en anden situation, hvor det ville have hjulpet at kunne sortere efter album. (Det er en lang historie, og alle spørgsmålene er besvaret, så ikke særlig interessant.) I mit tilfælde var kopiering og indsættelse fra iTunes alt, hvad jeg havde brug for.

Jeg kan også sortere efter filstørrelse nu, så at finde dubletter ved kun at bruge Finder er bestemt nemmere nu, end det var for 3 år siden.


Hvis du bruger spotlight-søgning, kan du finde ikke-listede felter som albumnavne og kunstnernavne, der vises i hurtig visning. Bare en tanke.