Fora

MacBook Air (2020): i5 eller i7? Hvorfor?

Dekonstruer dette

Original plakat
17. april 2020
  • 17. april 2020
Hej allesammen. Jeg er ny på siden, og jeg har været Mac-bruger i de sidste 15 år. Mit job tvinger mig til at bruge en pc, så jeg ikke længere bruger 15-tommer MacBook Pro til alt.

Jeg vil gerne købe luften, men jeg kan ikke vælge mellem i5- og i7-modellen. Efter at have lavet en betydelig mængde forskning ser det ud til, at termikken vil forhindre i7 i at opretholde større ydeevne i forhold til i5. Der er mange mennesker på YouTube, der sammenligner i3 med i5, men der er næppe nogen, der anmelder i7-modellerne.

Jeg agter at bruge MacBook Air som en normal produktivitets- og hobbymaskine, og jeg planlægger at lave en afslappet billedredigering. Jeg planlægger også at installere Python- og R-biblioteker til datavidenskab, men jeg har ikke til hensigt at køre omfattende datasæt gennem denne maskine. Ydermere vil jeg også gerne bruge team viewer til at fjerne ind i min pc for at bruge data og automatiseringsværktøjer som Alteryx og UIPath.

Har nogen af ​​jer købt i7-modellen? Hvis ja, er du tilfreds med det, eller ønsker du, at du ville have købt i5

CheesePuff

3. september 2008


Southwest Florida, USA
  • 17. april 2020
Jeg tror, ​​du selv har svaret på det, på grund af de termiske begrænsninger er det ikke værd at opgradere til i7, som kun har 100 MHz hurtigere clock rate, 300 MHz hurtigere Turbo Boost og 2 MB mere L3 cache. L3-cachen kan være praktisk, men hvis det er en hobbymaskine, behøver du ikke betale de ekstra $150, så brug det til RAM.
Reaktioner:Dekonstruer dette TIL

KPOM

23. oktober 2010
  • 17. april 2020
DeconstructThis sagde: Hej alle sammen. Jeg er ny på siden, og jeg har været Mac-bruger i de sidste 15 år. Mit job tvinger mig til at bruge en pc, så jeg ikke længere bruger 15-tommer MacBook Pro til alt.

Jeg vil gerne købe luften, men jeg kan ikke vælge mellem i5 og i7-modellen. Efter at have lavet en betydelig mængde forskning ser det ud til, at termikken vil forhindre i7 i at opretholde større ydeevne i forhold til i5. Der er mange mennesker på YouTube, der sammenligner i3 med i5, men der er næppe nogen, der anmelder i7-modellerne.

Jeg agter at bruge MacBook Air som en normal produktivitets- og hobbymaskine, og jeg planlægger at lave en afslappet billedredigering. Jeg planlægger også at installere Python- og R-biblioteker til datavidenskab, men jeg har ikke til hensigt at køre omfattende datasæt gennem denne maskine. Ydermere vil jeg også gerne bruge team viewer til at fjerne ind i min pc for at bruge data og automatiseringsværktøjer som Alteryx og UIPath.

Har nogen af ​​jer købt i7-modellen? Hvis ja, er du tilfreds med det, eller ønsker du, at du ville have købt i5
Jeg har i7, primært fordi da jeg bestilte den, blev konfigurationen leveret hurtigere, og de ekstra $ 150 generede mig ikke. Når det er sagt, skulle i5'en fungere på samme måde i daglig brug, fordi under vedvarende CPU-belastning vil både i5 og i7 toppe med mindre end deres teoretiske maksimum. Apple bruger 10 W-chips med lav effekt i forhold til 15 W-chips med højere effekt i 13 Pro. Jeg så en YouTube-anmeldelse af i7 vs. i5 på linket nedenfor. Han anbefalede i7, men hvis det er et valg mellem i7 og 16GB, ville jeg gå med 16GB.

Reaktioner:fbr$ og DeconstructThis M

magbarn

25. oktober 2008
  • 17. april 2020
Se medieelementet ' data-single-image='1'>
Dette er min i7, 2 dage efter for at sikre, at indeksering er udført

Dette er i5
Se medieelementet ' data-single-image='1'>

Synes du det er det værd?

det tror jeg ikke....

Loog

14. april 2020
  • 18. april 2020
Dette er min I7 45 minutter inde i en videokonference med begrænsede programmer, der kører og 15 % udnyttelse.

Selvom min kan være defekt eller unik, er der ingen tilsidesættelse af, at du slet ikke kan skubbe disse maskiner i længere perioder.

Batterilevetiden er også meget lavere end MBA 2018, en hel dag er usandsynlig, medmindre du dæmper skærme og begrænser turboboost. Desværre har jeg lige truffet beslutningen om at anmode om et afkast på min og vil beholde mit 2018 lidt længere... Jeg tror, ​​at historien om varmeproblemer vil udfolde sig, efterhånden som flere mennesker har disse enheder.

Når de slet ikke presses på, er de meget lydhøre, men jeg er min mening, at de har taget et skridt væk fra deres kernemantra, ultra bærbar hele dagen batteri bærbar computer, der er lydløs. Udseende, følelse og æstetik er perfekt som altid. Det nye magiske tastatur kan være bedre for nogle, men jeg er kommet til at elske sommerfugleversionen og foretrækker det personligt nu (jeg håber, at mit ikke fejler efter denne kommentar!)

Vedhæftede filer

  • Se medieelement ' href='tmp/attachments/screenshot-2020-04-17-at-17-04-42-png.907079/' > Skærmbillede 2020-04-17 kl. 17.04.42.png'file-meta'> 1,4 MB · Visninger: 883
Sidst redigeret: 18. april 2020 H

Hector

18. september 2006
Cheltenham, Storbritannien
  • 18. april 2020
Loog sagde: Dette er min I7 45 minutter inde i en videokonference med begrænsede programmer, der kører og 15 % udnyttelse.

Selvom min kan være defekt eller unik, er der ingen tilsidesættelse af, at du slet ikke kan skubbe disse maskiner i længere perioder.

Batterilevetiden er også meget lavere end MBA 2018, en hel dag er usandsynlig, medmindre du dæmper skærme og begrænser turboboost. Desværre har jeg lige truffet beslutningen om at anmode om et afkast på min og vil beholde mit 2018 lidt længere... Jeg tror, ​​at historien om varmeproblemer vil udfolde sig, efterhånden som flere mennesker har disse enheder.

Når de slet ikke presses på, er de meget lydhøre, men jeg er min mening, at de har taget et skridt væk fra deres kernemantra, ultra bærbar hele dagen batteri bærbar computer, der er lydløs. Udseende, følelse og æstetik er perfekt som altid. Det nye magiske tastatur kan være bedre for nogle, men jeg er kommet til at elske sommerfugleversionen og foretrækker det personligt nu (jeg håber, at mit ikke fejler efter denne kommentar!)

Jeg er enig i dette - jeg trykkede på aftrækkeren på en i7 ud fra den antagelse, at det var det fornuftige valg til en maskine, jeg ville beholde i lang tid - og erstattede min troværdige 2013 MBP.

Luften er lettere og smukkere, men ser ærlig talt ikke ud til at være opgraderingen værd, så regner med, at jeg vil returnere den og vente på den nye MBP.

Loog

14. april 2020
  • 18. april 2020
hector sagde: Jeg er enig i dette - jeg trykkede på aftrækkeren på en i7 ud fra den antagelse, at det var det fornuftige valg til en maskine, jeg ville beholde i lang tid - og erstattede min troværdige 2013 MBP.

Luften er lettere og smukkere, men ser ærlig talt ikke ud til at være opgraderingen værd, så regner med, at jeg vil returnere den og vente på den nye MBP.

Det var min tanke, langsigtede forhold, jeg valgte endda 1TB og æblepleje. Ligesom dig vil jeg vente og se, hvad den nye MBP bringer, og derefter træffe et valg. At have haft 2018 og 2020 ryg mod ryg, er 2018 slet ikke en dårlig maskine, hvis du vil have batterilevetid og acceptere ydeevnen, som ikke var fundamentalt anderledes end min 2014 i7. Jeg vil anbefale 16 GB, hvor det er muligt, dette gør så meget forskel med nogle få MS-apps åbne og et par web-webfaner.

Pugly

7. juni 2016
  • 18. april 2020
Jeg er nysgerrig efter forskellene, men det ser ikke ud til at være det værd. Det er lidt hurtigere, men virkelig en hård opgradering for at komme til $150 for måske 5% forbedring... Når du går til i5, er det dybest set dobbelt ydeevne for $100.

Jeg købte i7 på min nuværende 2015 Air, og det virkede som en bedre opgradering. Det er mere som 15 % hurtigere... Jeg håbede på et lignende løft, men mon ikke.

ingen sikkerhedskopi

19. april 2008
  • 19. april 2020
I slutningen af ​​dagen vil dette være som MacBook 12'-diskussionen for 3 år siden, de fleste brugere fandt ud af, at i5 mere ram og større SSD var vejen at gå ... bedste balance mellem ydeevne og batteri ... Jeg er sikker på, at det ender med at blive det samme her i7 i MacBook gav også kun marginale ydeevneforbedringer i forhold til i5/i3 husk på det tidspunkt, at de alle bare var dual core ... bruger stadig min i dag .. men overvejer at flytte til en AIR i5/16gb/512 eller 1tb, så snart jeg faktisk kan få en ordre ind, er nødt til at gå til den lokale officielle forhandler og få dem til at bestille den (stadig låst her) ingen æblebutik her ... YMMV
Reaktioner:magbarn TIL

AirBud

19. april 2020
  • 19. april 2020
Det forekommer mig klart at få i5 og spare $150 til en opgradering om et par år eller på ekstra RAM/lagerplads. M

magbarn

25. oktober 2008
  • 19. april 2020
nobackup sagde: I slutningen af ​​dagen vil dette være som MacBook 12' diskussionen for 3 år siden, de fleste brugere fandt ud af, at i5 mere ram og større SSD var vejen at gå ... bedste balance mellem ydeevne og batteri ... Jeg er sikker på, at dette ender med at blive det samme her, i7 i MacBook gav også kun marginale ydeevneforbedringer i forhold til i5/i3, husk på det tidspunkt, at de alle bare var dual core ... bruger stadig min i dag .. men tænker for at flytte til en AIR i5/16gb/512 eller 1tb, så snart jeg faktisk kan få en ordre ind, er nødt til at gå til den lokale officielle forhandler og få dem til at bestille den (stadig låst her) ingen Apple Store her ... YMMV
Dette er dybest set det. Jeg havde tænkt mig at få MacBook'ens m7, men efter at have set de første anmeldelser fik jeg m5 cpu'en i stedet for. Jeg blev narre, da min sidste MBA, jeg ejede (2015), var en i7-model, og dengang var præstationsdeltaet meget mere betydningsfuldt end i5.

Ved at opgradere MBA dengang til i7-modellen i 2015 bragte den den tæt på dengang MBP-ydeevne. Nu kommer selv i7-modellen langt under de seneste i5 MBP-versioner. Jeg tror, ​​det er der, noget af angsten (inklusive min) kommer fra. Sidst redigeret: 19. april 2020
Reaktioner:Pugly