Fora

Macbook Pro 2019 hævet batteri efter 1,5 års brug - jeg er færdig

D

diekehle

Original plakat
29. juli 2009
  • 18. februar 2021
Så jeg betragter mig selv som en PRO-bruger i forhold til at lave musik (Ableton/Masser af eksternt Gear) og lave nogle tunge After Effects-animationer med høje ambitioner ved at lave 3D i Cinema4D (som jeg ved er tungt på Notebooks, men småting burde virke) og arbejde som UX-ekspert.

Så Apple kommercialiserer enheden som en PRO-enhed til PRO-brug til at lave PRO-ting, som jeg har beskrevet ovenfor. Jeg har nu brugt det 1,5 år som en PRO. Jeg købte den første Retina Macbook PRO tilbage i tiden (hvilket var fantastisk) og en anden generation bagefter. Jeg gjorde de samme ting med disse enheder, ingen problemer! Aldrig.

Nu svulmede batteriet op efter næsten 1 års brug. Jeg gjorde ikke og bruger ikke Apple Care (fordi det er en fidus efter min mening, bør denne slags enheder være brugbare i mindst 4 år uden nogen skade). Så forestil dig at være en Apple Fanboy, der laver Fanboy-ting (UX-design til iOS, animationer, dette og hint) og beder Apple mod alle, jeg kender. Og nu sidder jeg der med en Macbook Pro (som er et stykke S*** nu) og betalte 4.000 Bucks for den. Nu har den følgende problemer:

1. Bagpanel åbnet kan du se indsigt i macbook (se billeder)
2. Et svulmet tastatur kan ikke lukke låget helt
3. Ventilationen kører altid (selv når jeg bare surfer på nettet)
4. Ventilation begynder at lave mærkelige lyde
5. Nogle gange bare en nedlukning
6. Ydelsesproblemer
7. Knitrende lyde af kropsdele

I øjeblikket er der ikke noget erstatningsprogram for det. Min distributør vil ikke skifte batteri, fordi 'Macbook'en fungerer stadig!'. Jeg skal betale for det, selv når dele er i stykker eller udføres ved udskiftning. Forestil dig en bil, der pludselig kan sprænge i luften, og dine forhandlere siger til dig, men den kører stadig. Sådan har jeg det lige nu.

Meninger?

For mit vedkommende er jeg færdig med Apple af mange grunde:

1. Ikke at være PRO overhovedet længere
2. Ingen NVIDIA-kort, fordi de vil dykke ned i NVIDIA's IP, hvilket de ikke ønsker, så Apple 'forbudte' NVIDIA
3. Apple Care Scam (Betal et enormt beløb for at få en fuld fungerende produktgaranti, så lad dig i stedet lade være, når der opstår designfejl)
4. Ikke at være hjælpsom med denne form for situation overhovedet
5. Venter på udskiftning, indtil uvejret dukker op, fordi nogen filmede en Macbook, der brændte

Det er ikke det, jeg ønsker som PRO. De har brug for os til at gøre disse produkter dyrebare, vi designer, bygger og skaber verdener for apple-brugere. Animationer, apps, spil osv. Men når du har brug for dem, gør de bare nok.

Jeg siger ikke, at andre virksomheder klarer sig bedre, men Apple var produkt- og reklamemæssigt mere korrekt end nu. det er bare endnu et fupnummer, der sælger ud af de sidste oplysninger i 2019 for at udrulle M1. Jeg er et offer for dette, også folkene med de nye 16' Macbook Pros.

Så jeg vil gå og gå tilbage til WIN, i det mindste har jeg kontrol over, hvad der sker med hensyn til hardware.

Vedhæftede filer

  • Se medieelement ' href='tmp/attachments/img_5219-jpeg.1731761/' > IMG_5219.jpeg'file-meta'> 273,6 KB · Visninger: 378
  • Se medieelement ' href='tmp/attachments/img_5220-jpeg.1731762/' > IMG_5220.jpeg'file-meta'> 417,5 KB · Visninger: 188
  • Se medieelementet ' href='tmp/attachments/img_5221-jpeg.1731763/' > IMG_5221.jpeg'file-meta'> 305,7 KB · Visninger: 183
  • Se medieelement ' href='tmp/attachments/img_5222-jpeg.1731764/' > IMG_5222.jpeg'file-meta'> 220,8 KB · Visninger: 193
  • Se medieelement ' href='tmp/attachments/img_5223-jpeg.1731765/' > IMG_5223.jpeg'file-meta'> 212,6 KB · Visninger: 204
  • Se medieelementet ' href='tmp/attachments/img_5224-jpeg.1731766/' > IMG_5224.jpeg'file-meta'> 216,6 KB · Visninger: 198
Reaktioner:Mendota

hastighed g4

19. december 2004


Georgien
  • 18. februar 2021
Hvis du ikke er villig til at betale Apple for en reparation. Fjern selv batteriet og bøj kabinettet tilbage i form. Eller få en billigere reparation hos en tredjepartsbutik. Hvor de ikke kommer til at kræve udskiftning af de fleste dele.

Bare få det batteri ud af deres ASAP. Uanset hvordan du måtte have det med det. Det er nu en meget reel brandtrussel. Det kan også blive ved med at udvide sig og forårsage mere skade.
Reaktioner:Black.Infinity, svanstrom og diekehle D

diekehle

Original plakat
29. juli 2009
  • 18. februar 2021
velocityg4 sagde: Hvis du ikke er villig til at betale Apple for en reparation. Fjern selv batteriet og bøj kabinettet tilbage i form. Eller få en billigere reparation hos en tredjepartsbutik. Hvor de ikke kommer til at kræve udskiftning af de fleste dele.

Bare få det batteri ud af deres ASAP. Uanset hvordan du måtte have det med det. Det er nu en meget reel brandtrussel. Det kan også blive ved med at udvide sig og forårsage mere skade.
Jeg er i kontakt med min forhandler for at sende den ind, men jeg har brug for nogle spørgsmål besvaret, de skal åbne den for at kontrollere, om der er givet en erstatning under særlig garanti (jeg er tysk i tyskland, det hedder gewährleistung). Men hvad sker der, når de ikke kan lukke hele Mac'en tilbage.

svanstrom

8. februar 2002
🇸🇪
  • 18. februar 2021
diekehle sagde: Men hvad sker der, når de ikke kan lukke hele mac'en tilbage.
(Omtrent det samme som hvad der sker, når jeg pakker mine kufferter til returdelen af ​​en rejse.)

Uden det oppustede batteri passer det dog forhåbentlig en smule bedre; men så længe det virker, virker det, så værre tilfælde som dette er, at du bliver nødt til at bruge det med et eksternt tastatur. Hvilket stadig er meget bedre end blot at kassere det.

Teknikken burde være i stand til at vende tilbage til dig om det, når de udfører deres første inspektion.
Reaktioner:diekehle

BrianBaughn

13. februar 2011
Baltimore, Maryland
  • 18. februar 2021
Apple har været kendt for at løse problemer med hævede batterier uden for garantien.
Reaktioner:Silence og BigMcGuire G

Graham Caracas

24. juni 2020
  • 18. februar 2021
Hvorfor fortsætter I med at bruge en bærbar computer til at udføre skrivebordsarbejde.
En bærbar computer er en batteridrevet maskine, der er på farten.
En desktop har ikke et bærbart batteri og er konfigureret til tungt, komplekst arbejde.
Du skal bruge det rigtige værktøj til jobbet. I dit tilfælde pro gear.
Reaktioner:appelsinsauce, JonathanThomasHarpur92, richinaus og 3 andre

hastighed g4

19. december 2004
Georgien
  • 18. februar 2021
diekehle sagde: Jeg er i kontakt med min forhandler for at sende den ind, men jeg har brug for nogle spørgsmål besvaret, de skal åbne den for at kontrollere, om der er givet en erstatning under særlig garanti (jeg er tysk i tyskland, det hedder gewährleistung). Men hvad sker der, når de ikke kan lukke hele Mac'en tilbage.
Jeg skulle tro, at et oppustet batteri ville være dækket af gewährleistung. Medmindre de kan bevise, at en bruger har forårsaget skaden. Et batteri, der er nyt, kommer ikke til at puste op på den måde, medmindre det er defekt, groft misbrugt, misbrugt eller groft overbrugt. Du kunne i det mindste stank over det, hvis de nægtede. Især på anmeldelser af butikken, der ikke overholder den garanti, som dine love kræver. Plus på Twitter og Facebook.

Jeg mener en $300 iPad. Jeg ville nok ikke presse spørgsmålet så langt. Men på en computer til $4.000. Jeg ville plage alle ledelsesniveauer. Hvis jeg troede, jeg var lovligt på grund af garantiarbejde.

Da jeg er i USA på 1,5 år. Jeg ville være død i vandet (måske*). Da der ikke er nogen beskyttelse uden for fabrikken eller udvidet garanti. Undtagen under særlige omstændigheder. Gælder normalt kun for en obligatorisk tilbagekaldelse.

* Jeg siger måske. Fordi USA er meget anderledes end mange lande. De fleste af forbrugerbeskyttelseslovene er op til staterne. Der er 50 stater med hver deres egne regler og bestemmelser. For det meste er de ens eller lignende. Men der er nogle tydelige forskelle.


-------------------------------------------------- -

Jeg vil rådgive, hvis du venter med at sende den ind. Stop med at bruge den. Afbryd den fra strømmen. Luk det ned. Opbevar det i en beholder, der er brandsikker og væk fra alt brændbart. Jeg ved, at der er tasker designet til LiPo batteriopbevaring.
Reaktioner:Silence og BigMcGuire C

uvidende 88

23. august 2020
  • 18. februar 2021
velocityg4 sagde: Jeg skulle tro, at et oppustet batteri ville være dækket af gewährleistung. Medmindre de kan bevise, at en bruger har forårsaget skaden. Et batteri, der er nyt, kommer ikke til at puste op på den måde, medmindre det er defekt, groft misbrugt, misbrugt eller groft overbrugt. Du kunne i det mindste stank over det, hvis de nægtede. Især på anmeldelser af butikken, der ikke overholder den garanti, som dine love kræver. Plus på Twitter og Facebook.

Jeg mener en $300 iPad. Jeg ville nok ikke presse spørgsmålet så langt. Men på en computer til $4.000. Jeg ville plage alle ledelsesniveauer. Hvis jeg troede, jeg var lovligt på grund af garantiarbejde.

Da jeg er i USA på 1,5 år. Jeg ville være død i vandet (måske*). Da der ikke er nogen beskyttelse uden for fabrikken eller udvidet garanti. Undtagen under særlige omstændigheder. Gælder normalt kun for en obligatorisk tilbagekaldelse.

* Jeg siger måske. Fordi USA er meget anderledes end mange lande. De fleste af forbrugerbeskyttelseslovene er op til staterne. Der er 50 stater med hver deres egne regler og bestemmelser. For det meste er de ens eller lignende. Men der er nogle tydelige forskelle.


-------------------------------------------------- -

Jeg vil rådgive, hvis du venter med at sende den ind. Stop med at bruge den. Afbryd den fra strømmen. Luk det ned. Opbevar det i en beholder, der er brandsikker og væk fra alt brændbart. Jeg ved, at der er tasker designet til LiPo batteriopbevaring.
I USA har mange (ikke alle) Visa/Mastercard/American Express/Discover kreditkort en 'gratis' garantiudvidelse og vil faktisk matche den originale producents dækning op til yderligere to år for varer købt med kreditkortet.

Har kreditkortene i EU eller Tyskland de samme ekstra fordele?
Reaktioner:poorcody

svanstrom

8. februar 2002
🇸🇪
  • 18. februar 2021
clueles88 sagde: I USA har mange (ikke alle) Visa/Mastercard/American Express/Discover-kreditkort en 'gratis' garantiudvidelse og vil faktisk matche den originale producents dækning op til yderligere to år for varer købt med kreditkortet.

Har kreditkortene i EU eller Tyskland de samme ekstra fordele?
Ja, nogle (men ikke alle) gør det; men vi er frygtelig dårlige til overhovedet at vide om det her. Vi ved højst, at vi har en vis dækning, hvis vores tasker bliver væk under rejsen; men vi har en tendens til også at ignorere det, da besværet alligevel ikke ser ud til at være det værd, efter at vi klarede situationen.

Vi er bare mere stoiske/pragmatiske end grådige. J

jeyf

20. januar 2009
  • 18. februar 2021
er der nogen apple-tilbagekaldelser, der vil fungere for dit batteriproblem?
få model serienummer og ringe til Apples support D

diekehle

Original plakat
29. juli 2009
  • 18. februar 2021
Graham Caracas sagde: Hvorfor fortsætter I med at bruge en bærbar computer til at udføre skrivebordsarbejde.
En bærbar computer er en batteridrevet maskine, der er på farten.
En desktop har ikke et bærbart batteri og er konfigureret til tungt, komplekst arbejde.
Du skal bruge det rigtige værktøj til jobbet. I dit tilfælde pro gear.
Beklager at have mine fem øre her, jeg er klar over det faktum, du beskrev. Men de annoncerede, at Macbook, da den kan alt, hvad jeg beskrev i mit første indlæg, tjek her intet virkelig anderledes end min 15' ( https://www.apple.com/de/macbook-pro-16/ ). Jeg købte en Macbook PRO. Ikke en Air eller en iPad til at gøre jobbet. Som freelancer har jeg brug for en bærbar.

Ikke desto mindre vil jeg skifte til desktop igen for tungt arbejde, denne gang en WIN-maskine med NVIDIA-kort til Cinema4D Stuff.
jeyf sagde: er der nogen apple-tilbagekaldelser, der vil fungere for dit batteriproblem?
få model serienummer og ringe til Apples support
Det gjorde jeg, der er i øjeblikket intet program.

TUSIND TAK til alle for feedback og tips. M

mig 55

26. juli 2019
  • 18. februar 2021
Mit råd: Handl med Apple direkte, ikke med Gravis, Implement-IT eller en hvilken som helst forhandler, du har købt det fra.
Reaktioner:lindros2

Macbook-produkt

1. januar 2018
USA
  • 18. februar 2021
Mit råd som alle andre - sug det op og få Apple til at ordne det, da de har designet det og er ansvarlige for deres fejl - 2012 MB Pro er nemmere at tage batteriet ud. J

jeyf

20. januar 2009
  • 18. februar 2021
det ser ud til, at rammen på din enhed er beskadiget.
Jeg ejer en mægtig 2017 MBP, IKKE det bedste køb, jeg nogensinde har gjort, Jeg går heller IKKE tilbage til æble
men
der er fastners på bunden af ​​min MPBP. Min tankegang er, at du skal bruge bagpladen, og du har adgang til batteriet. Gør forskningen, og hvis du kan bare gøre det selv.
eller
Jeg betalte $50 i en lokal Apple-butik, og de udskiftede mit iPhone-batteri. måske er prisen for en 2019 MBP omtrent den samme
enig
Apple Care er et fupnummer.

Macbook-produkt

1. januar 2018
USA
  • 18. februar 2021
jeyf sagde: det ser ud til, at rammen på din enhed er beskadiget.
Jeg ejer en mægtig 2017 MBP, IKKE det bedste køb, jeg nogensinde har gjort, Jeg går heller IKKE tilbage til æble
men
der er fastners på bunden af ​​min MPBP. Min tankegang er, at du skal bruge bagpladen, og du har adgang til batteriet. Gør forskningen, og hvis du kan bare gøre det selv.
eller
Jeg betalte $50 i en lokal Apple-butik, og de udskiftede mit iPhone-batteri. måske er prisen for en 2019 MBP omtrent den samme
enig
Apple Care er et fupnummer.
AppleCare er virkelig et fupnummer!

subi257

13. september 2018
New Jersey
  • 18. februar 2021
Du kan dog klage alt, hvad du vil, men virkeligheden fra min erfaring er, at hvad angår kundeservice og at stå bag deres produkter... ingen er bedre end Apple. På arbejdet for et par år siden fik jeg en HP 'mobil Workstation' bærbar til næsten $7k....Det var næsten DOA! Jeg tilsluttede den for at oplade, og den ville ikke tage en opladning. HP sendte mig et nyt batteri ... løste ikke problemet. De sendte en tekniker til mit kontor for at udskifte strømforsyningen....ingen terninger. Hele denne tid nægter de at erstatte det. Jeg var nødt til at sende den til reparationsdepotet for et nyt bundkort. WTF! Jeg har lige betalt (godt mit firma dd) $7k for en helt ny computer og endte med en renovering. Ingen anden virksomhed understøtter deres produkter, så længe Apple gør det.....kun min .02
Reaktioner:richinaus og Never mind

Macbook-produkt

1. januar 2018
USA
  • 18. februar 2021
subi257 sagde: Du kan dog klage alt, hvad du vil, men virkeligheden fra min erfaring er, at hvad angår kundeservice og at stå bag deres produkter... ingen er bedre end Apple. På arbejdet for et par år siden fik jeg en HP 'mobil Workstation' bærbar computer til næsten $7k....Det var næsten DOA! Jeg tilsluttede den for at oplade, og den ville ikke tage en opladning. HP sendte mig et nyt batteri ... løste ikke problemet. De sendte en tekniker til mit kontor for at udskifte strømforsyningen....ingen terninger. Hele denne tid nægter de at erstatte det. Jeg var nødt til at sende den til reparationsdepotet for et nyt bundkort. WTF! Jeg har lige betalt (godt mit firma dd) $7k for en helt ny computer og endte med en renovering. Ingen anden virksomhed understøtter deres produkter, så længe Apple gør det.....kun min .02
Virkelig? Fakta-tjek - Apple droppede PowerPC og tillod ikke Snow Leopard at være det sidste OS, og det var ikke engang 7 år på det tidspunkt, og Steve sagde endda, at flere PowerPC-produkter skulle komme - alle løgne selvfølgelig og nu Intel til M1, som de kommer til at trække det samme lort, som de gjorde med PPC til Intel.. Fortæl mig ikke, at de understøtter deres produkter på lang sigt. Ved ikke, hvor gammel du er, men du lyder meget dårligt informeret om, hvordan Apple fungerede dengang og nu.
Reaktioner:Mendota TIL

æbleentusiast1

26. januar 2021
  • 19. februar 2021
Diskuter med Apple Support online/telefon. Jeg kan forestille mig, at de vil passe meget på dig. Dette er MASS forbrugerelektronik, der opstår problemer, ligesom i bilindustrien, som du henviser til.

Jeg tror, ​​så længe du ikke har gjort noget imod Apple (3. parts kabler, opladere osv.), ville de passe på dig.

Martin 29

25. november 2010
Quimper, Frankrig
  • 19. februar 2021
Du er i EU. Som sådan er du beskyttet med en obligatorisk 2 års garanti. Ethvert produkt, der sælges i EU, er garanteret i mindst to år. Apple har intet valg, de skal reparere din maskine.
Reaktioner:petsk

CooperBox

28. november 2010
Frankrig - mellem Ricard & Absinthe
  • 19. februar 2021
Jeg tror, ​​der er flere problemer her.
For det første har jeg nævnt i flere indlæg, at imho, alle, der har købt en høj værdi Apple-laptop i de seneste år uden ApplCare+, påtog sig en temmelig høj risiko. Hvorfor? Simpelthen fordi måden, de er designet på, er kompleks, og med kompleksiteten følger den højere risiko for problemer, især når disse enheder siden slutningen af ​​2012 'unibodies' er blevet tyndere og tyndere, mens de opretholder relativt simple kølesystemer, som kæmper for at holde internt er tilstrækkeligt afkølet efter et år eller to, når CPU/GPU's termiske pasta nærmer sig eller passerede sin prime.
Et nyligt klassisk eksempel er MacBook Air8,1 (introduceret i 2018) med en afgrundsdyb, næsten Ikke -kølekonfiguration, hvor kølepladen så vidt jeg kan se ikke engang ser ud til at nå køleventilatoren. Man behøver ikke spørge, hvorfor der bliver rapporteret så mange fejl.......! Nye ejere, hvis de er ' heldig ' - og jeg bruger det udtryk let, kan have problemer inden for det første år, som normalt ville blive rettet under garantien. Uden for denne periode vil reparationen af ​​dele og arbejdskraft faktisk være høj ekstremt høj, medmindre man har valgt AppleCare+. MBAir er blot ét eksempel.
Jeg vil hurtigt komme forbi MBPro-touchbaren og problemer med butterfly-tastaturet, det er tilstrækkeligt at sige, at det er andre kompleksiteter, som, når de er defekte og uden for garantien, vil blive dyrere at reparere.
På andre nyere bærbare computere har Apple besluttet at skjule nogle udskiftelige genstande såsom M.2 MVMe SSD'er under logikkortet, hvilket gør udskiftningen til en rettidig proces og dyr uden for garantien, medmindre man er til gør-det-selv som jeg. En anden ulempe ved de seneste bærbare computere, selvom mange nok vil være uenige, er, at lodning af RAM-hukommelse på logikkortet var et stort skridt tilbage, selvom det er ret indlysende, hvorfor det blev gjort. Det hjælper med at holde den bærbare computers profil slankere, omend de eventuelle reparationsomkostninger øges betydeligt, og den sandsynlige udskiftning af logikkortet kommer straks til at tænke på. Av! Dyrt!
Et andet spørgsmål. I det hastende behov for at få nye og komplekse modeller i produktion og i butikkerne, er hardware beta-testningen begrænset, hvilket resulterer i, at der ofte opstår problemer, når først produktet er frigivet og udsat for belastningen ved brug under drift.

Jeg regner med, at OP gør sig selv en uretfærdighed ved at tro, at 'Apple Care er et fupnummer', og det samme gør andre, der mener det samme.
Jeg tror oprigtigt, at AppleCare+ er en SKAL når du køber et avanceret dyrt Apple-produkt. Det skal ses som en forsikring. Hvis et krav er påkrævet, er du dækket. Hvis ikke har du betalt for noget lige så vigtigt, dvs. fred i sindet.
Og lige for ordens skyld, mht reparationsevne , scorer de fleste af Apples bærbare computere fra 2012/13 og frem Retina-æraen dårligt, hvor den 'bedste' af de fattige er 4 ud af 10, mens de fleste af de andre scorer en skamfuld 1/10. Hvis enhver, der køber en nylig Apple-laptop til brug i 3 år eller mere uden AppleCare plus, enten kan lide at spille, er ligeglade eller er uinformerede om den høje kompleksitet af deres produkt med potentielt meget høje reparationsomkostninger.
Apple er ikke alene her. For MS Surface laptop-score i 2017 var 0/10. Nok sagt om værd og sund fornuft ved at købe udvidede garantier med komplekse højteknologiske produkter.
Reaktioner:subi257 G

GrumpyCoder

15. november 2016
  • 19. februar 2021
diekehle sagde: Jeg er i kontakt med min forhandler for at sende den ind, men jeg har brug for nogle spørgsmål besvaret, de skal åbne den for at kontrollere, om der er givet en erstatning under særlig garanti (jeg er tysk i tyskland, det hedder gewährleistung). Men hvad sker der, når de ikke kan lukke hele Mac'en tilbage.
Det lyder som om du har et problem med din forhandler, hvilket ikke ligefrem er et ukendt problem i Tyskland. Handler direkte med Apple, og jeg er ret sikker på, at de vil tage sig af det.
Reaktioner:mig 55 J

jeyf

20. januar 2009
  • 19. februar 2021
har du kontaktet Apple?
eller
har du googlet gør-det-selv metoder


æblepleje er fupnummer

subi257

13. september 2018
New Jersey
  • 19. februar 2021
Macbookprodude sagde: Virkelig? Fakta-tjek - Apple droppede PowerPC og tillod ikke Snow Leopard at være det sidste OS, og det var ikke engang 7 år på det tidspunkt, og Steve sagde endda, at flere PowerPC-produkter skulle komme - alle løgne selvfølgelig og nu Intel til M1, som de kommer til at trække det samme lort, som de gjorde med PPC til Intel.. Fortæl mig ikke, at de understøtter deres produkter på lang sigt. Ved ikke, hvor gammel du er, men du lyder meget dårligt informeret om, hvordan Apple fungerede dengang og nu.
Jeg er højst sandsynligt ældre end dig, og jeg har brugt Apple/Mac siden 512K! Og jeg kalder bull på din kommentar. Teknologien ændrer sig, og der er tidspunkter, hvor du foretager ændringen og trækker stikket til den gamle ****. Apple er meget bedre til at understøtte deres produkter end nogen Windows-virksomheder. 7 år er en dinosaur i computerhensyn. På alle vores servere og arbejdsstationer, i ethvert større computermiljø, er 3-5 år 'end of life' for det produkt, så hvis Apple understøtter dem i 7, er det bedre end resten. Vi udskifter alle vores videoservere efter 5 år.....alle 750TB lagerplads...på 10Gb/s optisk fiber til alle arbejdsstationer. Computere udskiftes hver 3.

Du lyder som en af ​​de mennesker, der forsøger at holde MacPro 1,1 kørende med al slags slagtning for at få den til at køre Big Sur. De ting er færdige ... læg dem til ro.

Processorteknologien ændrer sig og kan være ude af stand til at køre ældre OS'er og software, og for virksomheden at understøtte alle tweaks og hacks er bare for kompliceret og unødvendigt.
Reaktioner:jagolden

subi257

13. september 2018
New Jersey
  • 19. februar 2021
CooperBox sagde: Jeg tror, ​​der er flere problemer her.
For det første har jeg nævnt i flere indlæg, at imho, alle, der har købt en høj værdi Apple-laptop i de seneste år uden ApplCare+, påtog sig en temmelig høj risiko. Hvorfor? Simpelthen fordi måden, de er designet på, er kompleks, og med kompleksiteten følger den højere risiko for problemer, især når disse enheder siden slutningen af ​​2012 'unibodies' er blevet tyndere og tyndere, mens de opretholder relativt simple kølesystemer, som kæmper for at holde internt er tilstrækkeligt afkølet efter et år eller to, når CPU/GPU's termiske pasta nærmer sig eller passerede sin prime.
Et nyligt klassisk eksempel er MacBook Air8,1 (introduceret i 2018) med en afgrundsdyb, næsten Ikke -kølekonfiguration, hvor kølepladen så vidt jeg kan se ikke engang ser ud til at nå køleventilatoren. Man behøver ikke spørge, hvorfor der bliver rapporteret så mange fejl.......! Nye ejere, hvis de er ' heldig ' - og jeg bruger det udtryk let, kan have problemer inden for det første år, som normalt ville blive rettet under garantien. Uden for denne periode vil reparationen af ​​dele og arbejdskraft faktisk være høj ekstremt høj, medmindre man har valgt AppleCare+. MBAir er blot ét eksempel.
Jeg vil hurtigt komme forbi MBPro-touchbaren og problemer med butterfly-tastaturet, det er tilstrækkeligt at sige, at det er andre kompleksiteter, som, når de er defekte og uden for garantien, vil blive dyrere at reparere.
På andre nyere bærbare computere har Apple besluttet at skjule nogle udskiftelige genstande såsom M.2 MVMe SSD'er under logikkortet, hvilket gør udskiftningen til en rettidig proces og dyr uden for garantien, medmindre man er til gør-det-selv som jeg. En anden ulempe ved de seneste bærbare computere, selvom mange nok vil være uenige, er, at lodning af RAM-hukommelse på logikkortet var et stort skridt tilbage, selvom det er ret indlysende, hvorfor det blev gjort. Det hjælper med at holde den bærbare computers profil slankere, omend de eventuelle reparationsomkostninger øges betydeligt, og den sandsynlige udskiftning af logikkortet kommer straks til at tænke på. Av! Dyrt!
Et andet spørgsmål. I det hastende behov for at få nye og komplekse modeller i produktion og i butikkerne, er hardware beta-testningen begrænset, hvilket resulterer i, at der ofte opstår problemer, når først produktet er frigivet og udsat for belastningen ved brug under drift.

Jeg regner med, at OP gør sig selv en uretfærdighed ved at tro, at 'Apple Care er et fupnummer', og det samme gør andre, der mener det samme.
Jeg tror oprigtigt, at AppleCare+ er en SKAL når du køber et avanceret dyrt Apple-produkt. Det skal ses som en forsikring. Hvis et krav er påkrævet, er du dækket. Hvis ikke har du betalt for noget lige så vigtigt, dvs. fred i sindet.
Og lige for ordens skyld, mht reparationsevne , scorer de fleste af Apples bærbare computere fra 2012/13 og frem Retina-æraen dårligt, hvor den 'bedste' af de fattige er 4 ud af 10, mens de fleste af de andre scorer en skamfuld 1/10. Hvis enhver, der køber en nylig Apple-laptop til brug i 3 år eller mere uden AppleCare plus, enten kan lide at spille, er ligeglade eller er uinformerede om den høje kompleksitet af deres produkt med potentielt meget høje reparationsomkostninger.
Apple er ikke alene her. For MS Surface laptop-score i 2017 var 0/10. Nok sagt om værd og sund fornuft ved at købe udvidede garantier med komplekse højteknologiske produkter.
Det er jeg fuldstændig med dig i.

rygende abe

5. marts 2008
JEG SULTER
  • 19. februar 2021
OP. Havde du den bærbare computer konstant tilsluttet? Batterier skal cykle og bruges.
Det er ikke til nogen hjælp for dig nu, men godt at vide for fremtiden... hvis det er noget du ikke vidste. Og som andre siger, kontakt Apple direkte.

Jeg køber personligt kun mine Apple-produkter fra Apple. Jeg får altid 'SCAM' på deres computere.
I din situation, havde du haft det, ville du have en ny/istandsat computer lige nu. Er det dog for dyrt? JA!
Reaktioner:lindros2 og subi257