Andet

iPod touch Nemmeste jailbreak nogensinde - ingen computer påkrævet!

Status
Ikke åben for yderligere svar.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
Næste

Gå til side

Næste Sidst P

planetvæsen

Original plakat
11. oktober 2007
  • 28. oktober 2007
Takket være hdm fra Metasploit er vi nu bevæbnet med viden om, hvordan vi specialdesigner vores egne exploit-tiffs. Hans grundarbejde med pålidelig kodeudførelse har gjort bedre jailbreaks mulige. Han skal især beundres for den pædagogiske detalje, der gør det muligt for alle at få en bedre forståelse af hans teknikker og apparatets indre.

Baseret på hans arbejde har jeg lavet en tiff, der fuldstændig jailbreaker iPod'en, installerer Installer.app og OpenSSH, sammen med et let tænd/sluk-program, der lader dig slå SSH/SFTP/SCP til eller fra både for sikkerheds- og batterispareformål .

SummerBoard er ikke længere installeret, da den seneste version fra Installer.app fungerer fint og kræver ingen manipulation.

Du har brug for en relativt stabil wi-fi-forbindelse til dette, da din iPod vil downloade et par megabyte information.

Så der er nu to trin, hvoraf det ene er valgfrit:

1. Gendan og/eller opdater din iPod/iPhone til en ny kopi af 1.1.1-firmwaren. Dette er sandsynligvis ikke nødvendigt, hvis du ikke har rodet for meget med din iPod.
2. Gå til Safari på din iPod dn.vc/jb (et alias for http://www.slovix.com/touchfree/jb )

Safari vil gå ned efter et øjeblik. Der vil tilsyneladende ikke ske noget i omkring 30 sekunder (så vær tålmodig). Så genstarter iPod'en automatisk, og du vil blive jailbreaket!

Det er ret smukt, efter min mening, fordi det er nemt og platformsuafhængigt (det er lige meget om du kører Mac eller PC).

Dette vil sandsynligvis være den enkleste måde... indtil Apple fikser TIFF-sikkerhedshullet, så nyd, mens du kan.

Jeg vil gøre kildekoden tilgængelig for alle, der kontakter mig. Det er ret trivielt at sætte spejle op.

Åh, og P.S.: Et råb og rekvisitter til rezn, der var den første til at få sådan noget til at virke. Min implementering er helt uafhængig og er pænere (da den bruger HTTP i stedet for at kræve rå TCP og socat) IMHO, men han var den første, og hans succes fik mig til at lave min egen.

Video af, hvordan processen skal se ud: http://www.youtube.com/watch?v=RHHPVhDfxT8 D

David G.

10. april 2007


Alaska
  • 28. oktober 2007
Er det muligt at gøre dette og så senere gendanne til en absolut uberørt tilstand, så meget at kender ikke og annullerer min garanti, skal jeg sende den af ​​en eller anden grund? P

papegøjehovedmjb

4. marts 2007
  • 28. oktober 2007
David G. sagde: Er det muligt at gøre dette og så senere genoprette til en absolut uberørt tilstand, så meget at kender ikke og annullerer min garanti, skal jeg sende den af ​​en eller anden grund?

klik på gendan i itunes
Reaktioner:Markgifford49 C

Corius

28. oktober 2007
  • 28. oktober 2007
Hej

Jeg prøvede http://www.slovix.com/touchfree/jb/ URL i min ipod touch, safari gik ned og så genstartede ipoden, efter genstarten forbliver den frosset i apple-logoet. Jeg kan ikke komme forbi logoet og kan heller ikke gå ind i gendannelsestilstand, jeg murede min ipod!

Enhver hjælp vil blive værdsat.

Tak skal du have. D

dschiller

7. maj 2007
  • 28. oktober 2007
Jeg har prøvet dette efter mange mislykkede forsøg med andre metoder (se denne tråd), og jeg er glad for at kunne sige, at det virkede! Det her er fantastisk!

Tillykke til udvikleren af ​​dette!

Skål
Daniel M

mmfy

23. oktober 2007
  • 28. oktober 2007
Corius sagde: Hej

Jeg prøvede http://www.slovix.com/touchfree/jb/ URL i min ipod touch, safari gik ned og så genstartede ipoden, efter genstarten forbliver den frosset i apple-logoet. Jeg kan ikke komme forbi logoet og kan heller ikke gå ind i gendannelsestilstand, jeg murede min ipod!

Enhver hjælp vil blive værdsat.

Tak skal du have.

dschiller sagde: Jeg har prøvet dette efter mange mislykkede forsøg med andre metoder (se denne tråd), og jeg er glad for at kunne sige, at det virkede! Det her er fantastisk!

Tillykke til udvikleren af ​​dette!

Skål
Daniel

Så virker det eller ej?? P

planetvæsen

Original plakat
11. oktober 2007
  • 28. oktober 2007
Corius sagde: Hej

Jeg prøvede http://www.slovix.com/touchfree/jb/ URL i min ipod touch, safari gik ned og så genstartede ipoden, efter genstarten forbliver den frosset i apple-logoet. Jeg kan ikke komme forbi logoet og kan heller ikke gå ind i gendannelsestilstand, jeg murede min ipod!

Enhver hjælp vil blive værdsat.

Tak skal du have.

Den første genstart kan tage op til to minutter, så vær tålmodig. Hvis du afbrød genstarten, skal du muligvis gendanne. (Jeg antager, at enheden genstartede automatisk) C

coreybox

28. oktober 2005
  • 28. oktober 2007
fungerede fantastisk for mig DET

LGShepherd

27. juni 2007
Teesside, Storbritannien
  • 28. oktober 2007
Jeg har lige gjort dette, og det virker fantastisk!

Jeg har dog et spørgsmål, hvordan føjer jeg andre apps til dette? installationsprogrammet har en masse af dem, men jeg vil også gerne have iphone-apps på min touch, hvordan ville jeg gøre dette?

tak
Liam D

dschiller

7. maj 2007
  • 28. oktober 2007
LGShepherd sagde: Jeg har lige gjort dette, og det fungerer fantastisk!

Jeg har dog et spørgsmål, hvordan føjer jeg andre apps til dette? installationsprogrammet har en masse af dem, men jeg vil også gerne have iphone-apps på min touch, hvordan ville jeg gøre dette?

tak
Liam

Brug iJailbreak til at installere iPhone-apps magt arbejde, selvom jeg ikke har testet det. Hvis du prøver det, så lad os vide, om det virker.

Perkolat

til
13. januar 2005
Mellem katte, hunde og vandrelyst.
  • 28. oktober 2007
planetbeing sagde: Det er ret smukt, efter min mening, fordi det er nemt og platformsuafhængigt (det er lige meget om du kører Mac eller PC).

Ja, tak for enkelheden. Men smuk er ikke, hvad jeg vil betegne som en spektakulær, bredt dokumenteret sikkerhedsfejl.

Den svageste vektor at angribe er det menneskelige element. Folk vil virkelig gerne have apps på deres iPod touch og iPhone. For mig er det ikke en situation, jeg vil betegne som 'smuk'. P

planetvæsen

Original plakat
11. oktober 2007
  • 28. oktober 2007
Lixivial sagde: Ja, tak for enkelheden. Men smuk er ikke, hvad jeg vil betegne som en spektakulær, bredt dokumenteret sikkerhedsfejl.

Den svageste vektor at angribe er det menneskelige element. Folk vil virkelig gerne have apps på deres iPod touch og iPhone. For mig er det ikke en situation, jeg vil betegne som 'smuk'.

Hacks er smukke, fejl er ikke. Hvis du vil se noget grimt, så læs specifikationerne for TIFF. Selve det faktum, at jeg bare ved at gennemse min hjemmeside kan gøre, hvad jeg vil med din enhed, er naturligvis meget farligt. Så snart jeg har gennemgået de patches, der nu er tilgængelige for det sikkerhedshul, vil jeg automatisk anvende dem. For nu, på trods af ildevarslende advarsler fra nogle sikkerhedsprofessionelle, har intet ondsindet vist sig at udnytte dem. Det er dog ikke utænkeligt, at nogen i sidste ende kunne tænke sig at have et iPhone/iPod-botnet ville være sjovt. Haha.

Jeg er ikke helt sikker på, hvad du mener med dit andet afsnit. Siger du, at folk, der ønsker tredjepartsapplikationer, ikke er 'smukt'? Hvem er du? Steve Jobs?

Eller siger du, at folk, der ønsker tredjepartsapplikationer på deres enhed, på en eller anden måde er sikkerhedssårbarheder. Det er ikke rigtigt; mennesker er kun sikkerhedssårbarheder, når de handler på usikre måder. Brug af TIFF-udnyttelsen fra en kendt kilde er lige så risikabelt som at installere et program fra en kendt kilde. Jeg er trods alt ikke BonzaiBuddy. At passe på ikke at åbne e-mails eller besøge websteder fra lyssky kilder vil stadig tjene til at beskytte sikre mennesker tilstrækkeligt indtil videre (men ikke når malware begynder at dukke op).

Folks ønske om at have tredjepartsapplikationer har en tendens til at få sikkerhedssårbarheder på iPhone og iPod touch til at fremstå hurtigere, end de ville normalt, på grund af den enorme indsats, fællesskabet bruger på at finde revner i rustningen og kile dem på vid gab. . At argumentere for, at det er dårligt, er som at argumentere for sikkerhed gennem uklarhed. Hvis de nuværende hackere ikke finder disse problemer, mens de søger efter måder at aktivere 3. parts applikationer og offentliggøre dem på, vil nogle andre sælge disse sårbarheder til spammere og botnet-ejere i stedet.

I hvert fald kan vi begge blive enige om, at både iPhone og iPod touch i øjeblikket er sørgelige med hensyn til sikkerhed. Jeg synes bare dine andre kommentarer er forvirrende.

evilgreg

13. august 2007
  • 28. oktober 2007
WOW! Godt arbejde med dette hack, og i modsætning til fyren et par indlæg over mig, er jeg enig med dig i, at dette er smukt udført. Dette vil spare MANGE mennesker for hovedpine, og jeg ved, at hvis jeg er nødt til at gendanne min iPod, vil jeg bruge denne metode for shure. Jeg formoder, at den er kompatibel med iPhone? DET

lupka

30. september 2007
  • 28. oktober 2007
Jeg lavede min jailbreak på den hårde måde for et par uger siden, men det er virkelig fedt at se sådan noget. MED

zagnutts

28. oktober 2007
  • 28. oktober 2007
Problemer med jailbreaking

Jeg var i stand til at besøge http://www.slovix.com/touchfree/jb/ i safari. Alt så ud til at fungere fint. Browseren lukkede og iphone genstartede. Men efter genstarten har intet ændret sig. Nogen forslag? Jeg har lige fået telefonen og har endda lavet en gendannelse. P

planetvæsen

Original plakat
11. oktober 2007
  • 28. oktober 2007
zagnutts sagde: Jeg var i stand til at besøge http://www.slovix.com/touchfree/jb/ i safari. Alt så ud til at fungere fint. Browseren lukkede og iphone genstartede. Men efter genstarten har intet ændret sig. Nogen forslag? Jeg har lige fået telefonen og har endda lavet en gendannelse.

Du bruger en iPhone, ikke? Er du aktiveret?

Prøv også at genstarte enheden igen. Det vil heller ikke skade, hvis du forsøger at besøge url'en igen. Hvis disse handlinger ikke virker, så kom tilbage her og fortæl mig, for det er virkelig mærkeligt. C

Corius

28. oktober 2007
  • 28. oktober 2007
Jeg afbrød genstartsprocessen efter safari-nedbruddet :S

Jeg kan gå ind i gendannelsestilstanden, og min pc genkender og forsøger at 'gendanne og opdatere', men iTunes giver mig 'iPoden kunne ikke gendannes. Der er ikke nok hukommelse tilgængelig'.

Jeg er lidt fortabt her. J

jigimu

28. oktober 2007
  • 28. oktober 2007
Det var nemt!

Ja, det fungerede fint uden problemer!! Tak til den ansvarlige nørd D

dxerboy

28. oktober 2007
  • 28. oktober 2007
FYI derude: tredje gang var charmen for mig. Meget meget sødt hack. Skål! MED

zagnutts

28. oktober 2007
  • 28. oktober 2007
planetbeing sagde: Du bruger en iPhone, ikke? Er du aktiveret?

Prøv også at genstarte enheden igen. Det vil heller ikke skade, hvis du forsøger at besøge url'en igen. Hvis disse handlinger ikke virker, så kom tilbage her og fortæl mig, for det er virkelig mærkeligt.

Jeg bruger en iPhone, men er ikke aktiveret. Jeg har prøvet at genstarte den igen, men stadig intet. S

Shnoops

28. oktober 2007
  • 28. oktober 2007
hurtigt spørgsmål

Lad os nu sige, at jeg bruger denne expoilt for at få installationsappen og sådan. nu når apple lyder den nyeste firmware, vil jeg være i stand til at lave en gendannelse og derefter være i stand til at opgradere?

Perkolat

til
13. januar 2005
Mellem katte, hunde og vandrelyst.
  • 28. oktober 2007
planetbeing sagde: Selvom det ikke er utænkeligt, at nogen i sidste ende kunne tænke sig at have et iPhone/iPod-botnet ville være sjovt.

Jeg tænkte mere som at ødelægge basebåndet eller forvirre nvram (single-user mode) -- parametre som en gendannelse *ikke* vil rette. Men ja, enhver ondsindet hensigt.

Anyroad, jeg beklager, at jeg sandsynligvis har misforstået din kommentar, jeg oprindeligt citerede. Jeg finder det bare interessant, at i dette tilfælde - som er selve definitionen af ​​'fjernkodeudførelse' - bliver hacks baseret på denne fejl hyldet med stor klapsalver. Jeg tænker bare på, hvad der ville være sket, hvis dette var en Mac OS X-fejl, og det blev afsløret for offentligheden som et stort problem med libtiff af en sikkerhedsekspert.

planetbeing sagde: Jeg er ikke rigtig sikker på, hvad du mener med dit andet afsnit. Siger du, at folk, der ønsker tredjepartsapplikationer, ikke er 'smukt'? Hvem er du? Steve Jobs?

... At argumentere for, at det er dårligt, er som at argumentere for sikkerhed gennem uklarhed.

Nej, (udsigten til) tredjepartsapps er grunden til, at jeg købte min iPhone den 29. juni.

Anyroad, jeg sagde, at folks dybe ønske om en letanvendelig jailbreak-metode gør social engineering endnu nemmere, end det allerede er. Udsigterne for en enhed, der har og er stærkt afhængig af kamera, mikrofon og tastatur, er en dataguldmine. Jeg sagde det ikke har eller ville ske, men mere end det kunne (hvilket erklærer det åbenlyse... åbenbart. ) Og jeg antydede ikke, at du skulle lave et ondsindet stykke software, men jeg advarede mig generelt mod bare blindt at følge proklamationer fra folk om deres måde at jailbreake iPhone på. Det er alt.

Det var ikke min mening at kapre din tråd, men jeg var selv ikke helt sikker på, hvad du mente med din oprindelige kommentar, så derfor svarede jeg i første omgang. Jeg er enig i, at denne metode ser ud til at være den nemmeste implementering, jeg har set, og jeg vil gentage min kudos til din indsats. P

planetvæsen

Original plakat
11. oktober 2007
  • 29. oktober 2007
Lixivial sagde: Det var ikke min mening at kapre din tråd, men jeg var selv ikke helt sikker på, hvad du mente med den kommentar. Jeg er enig i, at denne metode synes at være den nemmeste implementering, jeg har set, og jeg vil gentage min kudos til din indsats.

Åh nej, det er fint. Jeg ville bare komme med de pointer alligevel i et stykke tid og havde brug for at få det ud, haha. Beklager, at du var i den modtagende ende af det! D

droogie69

29. oktober 2007
  • 29. oktober 2007
hej tak dette arbejde fantastisk for mig
jeg var i stand til at hacke det, men hvordan kan jeg redigere/tilføje min kalender
og en ting mere, hvordan kan jeg også få noteapplikationen C

Corius

28. oktober 2007
  • 29. oktober 2007
Jeg var i stand til at gendanne Ipod'en endelig, jeg vil prøve hacket igen senere.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
Næste

Gå til side

Næste Sidst
Status
Ikke åben for yderligere svar.