Andet

Mac Nogen der nogensinde har taget Diskret matematik?

chrono1081

Original plakat
26. januar 2008
Nublar Island
  • 29. juni 2010
Hej gutter.

Jeg har en diskret matematiktime på vej, og jeg googlede for at se, hvilken type matematik det er, og definitionerne er overalt. Faktisk ender de fleste steder med at sige ting som 'Ingen kender rigtigt til den præcise definition af diskret matematik bla bla'.

Så jeg tænkte på, om nogen, der har taget det til datalogi, kunne kaste lys over emnet?

Grunden til, at jeg spørger, er, at jeg forsøger at måle klassens sværhedsgrad, da jeg er en online studerende, der arbejder 84 timer om ugen (12 timer om dagen, 7 dage om ugen, som en entreprenør i et fjendtligt land). Hvis det ser ud til, at det kan være noget virkelig svært for mig, ville jeg omlægge det, indtil jeg er hjemme igen for altid.

Jeg ved, at der ikke er meget af et entydigt svar på dette spørgsmål, men hvis nogen har taget denne klasse for datalogi, hvilken slags ting lærte du? Vi skal også skrive programmer for at løse de problemer, vi lærer, og ud fra at læse uddrag fra forskellige bøger ser det ud til, at klassen er noget nært beslægtet med kunstig intelligens.

Enhver hjælp ville blive meget værdsat

mfram

23. januar 2010


San Diego, CA USA
  • 30. juni 2010
Diskret matematik dækker over mange ting. Noget af det inkluderer beviser, matematisk induktion, mængdeteori, permutationer, abstrakt algebra, generatorpolynomier, ringteori, Galois-felter... som i sidste ende fører til den matematik, der er forbundet med fejlkorrigerende koder. Sjove ting. Du får ikke det hele på ét kursus.

lee1210

10. januar 2005
Dallas, TX
  • 30. juni 2010
Jeg gætter på, at nogen her med en CS-grad skulle tage en form for diskret matematik. Mit kursus dækkede en masse beviser, mængdeteori, grafteori, noget rekursion og kompleksitetsanalyse (O-notation). Dette var det første kursus, hvor problemet med rejsende sælger blev introduceret.

Set i bakspejlet var det et godt kursus, og al information var kritisk. På det tidspunkt hadede jeg det, og det var straffende svært. Vi fik lov til at lave lektierne i grupper, og 6-8 af os ville mødes 4-6 timer om ugen, også arbejde selvstændigt med tingene, og vi havde stadig problemer med at blive færdige. Professoren talte også monotont og slukkede alt lys og lukkede persiennerne for at præsentere lysbilleder. Det var en rigtig kamp at holde sig vågen.

Det lyder som om du har nok på tallerkenen lige nu. Det lyder ikke som det rigtige tidspunkt at tage fat på dette kursus eller noget kursus. Godt for dig, hvis du vil prøve, men jeg ville virkelig vente, indtil du kan bruge mere tid og energi.

-Læs

TuffLuffJimmy

6. april 2007
Portland, OR
  • 30. juni 2010
Tog den. Hårdeste klasse nogensinde (indtil videre). STUDERE HÅRDT. Jeg vil ikke anbefale at tage klassen online. Det er helt sikkert en klasse, hvor du gerne vil være til hver forelæsning og have en meget tilgængelig lærer, så du kan stille en bådlæs med spørgsmål.




har lige afsluttet mit førsteårs år, btw.

chrono1081

Original plakat
26. januar 2008
Nublar Island
  • 30. juni 2010
Tak fyre for al info

Nå, jeg ringede til skolen for at bytte klassen ud med en anden, men desværre er jeg nødt til at tage den for at komme videre til det sidste 300-niveau-kursus, jeg har, og til mine 400-niveau-kurser, som er det eneste, jeg har tilbage. Jeg kan heller ikke slippe det, da det vil sætte mig under fuldtidsstatus, og så skal jeg betale mere $$$.

Hvad værre er, er min anden klasse, som jeg har i dette semester, en 'intro' til 3D-modellering og lyd, som får eleverne til at lave en kort 3D-animationsfilm fra bunden (det betyder, at jeg laver modellerne, teksturerne, animationen osv. soundtrack, voiceovers og lydeffekter!). Noget 'intro' ikke? Lol. (Jeg er såååå glad for, at jeg begyndte at lære mig selv Maya for et år siden).

Så jeg sidder fast med begge klasser, da de i det væsentlige er gateway-klasser for at komme til resten af ​​kurserne.

Åh, ønsk mig held og lykke! Jeg er ret sikker på, at jeg får brug for det


(Jeg begyndte også at læse min diskrete matematik bog, den ser ret udfordrende ud. Jeg bliver nødt til at opfriske nogle datastrukturer, jeg sjældent bruger, såvel som rekursion, da det er endnu en ting, jeg kun har brugt en håndfuld gange ). ELLER

oldMac

til
25. oktober 2001
  • 30. juni 2010
Bedste matematiktime jeg nogensinde har taget

Jeg ringer ind for at fortælle dig, at det var en af ​​de nemmeste matematiktimer, jeg tog, og en af ​​de mest interessante. Måske fandt jeg det nemmere, fordi det var interessant, og jeg havde en meget god professor. Jeg fandt, at min calc-serie var meget sværere og mindre praktisk til computervidenskab. M

mdatwood

til
14. april 2010
Østkysten, USA
  • 30. juni 2010
oldMac sagde: Jeg ringer ind for at fortælle dig, at det var en af ​​de nemmeste matematiktimer, jeg tog, og en af ​​de mest interessante. Måske fandt jeg det nemmere, fordi det var interessant, og jeg havde en meget god professor. Jeg fandt, at min calc-serie var meget sværere og mindre praktisk til computervidenskab.

Det her. Min CS-grad krævede 2 semestre med diskret matematik. Jeg fandt dem sjove, interessante og ikke så svære. For mig var de meget bedre end calculus.

Diskret matematik er virkelig en kombination af så mange andre emner, at det er svært at opsummere i et enkelt indlæg. Hvis du vil vide mere, bør du starte her .

lee1210

10. januar 2005
Dallas, TX
  • 30. juni 2010
til oldMac og mdatwood :
Enten bliver du klogere, eller også fungerer din hjerne meget anderledes end min. Jeg gætter på, at professoren også kan have haft meget med det at gøre, men min diskrete matematiktime fik os (mig selv og mine klassekammerater) i røven.

Der var dybest set en forudsætningsstige, og hvert trin på vejen havde et kursus, der havde omkring 20-33 % fejlprocent. Du skulle gentage en klasse én gang, og derefter var du ude af programmet. Den diskrete matematiktime var en af ​​disse. Jeg ved ikke, om dette var designmæssigt, eller om at 'luge ud' bare var en naturlig effekt af et stringent program, men jeg var meget glad for at knirke ved nogle af de klasser.

-Læs

chrono1081

Original plakat
26. januar 2008
Nublar Island
  • 30. juni 2010
Det er sådan den skole, jeg har nu, gør tingene, de har masser af frasorteringsklasser.

Jeg går faktisk på mit tredje college. South Hills Business School -> Penn State University -> og nu ser DeVry og DeVry ud til at have de grimmeste hårdeste klasser ud af de tre (deres fysiktime er latterligt hård, den sværeste, jeg nogensinde har haft). Jeg er halvt bange for at se, hvad denne klasse vil indebære.

Jeg har hørt en enorm blanding af meninger om diskret matematik, nogle mennesker, jeg kender, sagde, at det var det sværeste, de nogensinde tog, andre sagde, at det var ret nemt.

Ser vi på pensum, gennemgår vi hele bogen på 700 sider på 8 uger og har et væld af programmeringsopgaver, så det ser ud til, at det kan være lidt af en udfordring lol.

Heldigvis er disse opgaver kun konsol og ikke MFC, så jeg kan skrive dem på min mac

NT1440

Bidragyder
18. maj 2008
  • 30. juni 2010
Tog den og fejlede den første gang. Jeg tager det igen til efteråret, så jeg kan komme videre med mit CS-program.

Alt, hvad jeg kan sige, er, selvom det virker let i starten (det var virkelig), STUDERE DIN RØV AF, da det bliver ret svært.

Jeg hader også beviser (grunden til at jeg fejlede, hvilket stadig ikke er blevet forklaret for mig, hvordan det relaterer til CS mere end de sjove ting som logiske porte). Kan nogen fortælle mig, hvorfor beviser ville blive hovedfokus for en CS type klasse? M

mdatwood

til
14. april 2010
Østkysten, USA
  • 30. juni 2010
lee1210 sagde: til oldMac og mdatwood :
Enten bliver du klogere, eller også fungerer din hjerne meget anderledes end min. Jeg gætter på, at professoren også kan have haft meget med det at gøre, men min diskrete matematiktime fik os (mig selv og mine klassekammerater) i røven.

Der var dybest set en forudsætningsstige, og hvert trin på vejen havde et kursus, der havde omkring 20-33 % fejlprocent. Du skulle gentage en klasse én gang, og derefter var du ude af programmet. Den diskrete matematiktime var en af ​​disse. Jeg ved ikke, om dette var designmæssigt, eller om at 'luge ud' bare var en naturlig effekt af et stringent program, men jeg var meget glad for at knirke ved nogle af de klasser.

-Læs

Jeg tror ikke, jeg er klogere end nogen. Jeg havde en fantastisk lærer (den samme for begge klasser), og jeg kan virkelig godt lide diskret matematik, så jeg studerede naturligvis mere. Jeg klarede mig ikke nær så godt i mine regnetimer, selvom jeg ville ønske, jeg kunne tage dem igen i dag, fordi min generelle interesse for matematik er steget meget, siden jeg blev færdig for år siden.

Og du har ret, mit program havde 2 fejlkurser - diskret matematik og 1. programmeringsklasse. Jeg klarede A'er i begge, fordi jeg var interesseret i de klasser, jeg gik på en liberal arts-skole, og jeg kan huske, at mine karakterer ville komme ud, og de ville være A'er i mit hovedfag (CS) og C'er i alt andet. Det lykkedes mig endda at svigte spansk et par gange

NT1440 sagde: Tog den og fejlede den første gang. Jeg tager det igen til efteråret, så jeg kan komme videre med mit CS-program.

Alt, hvad jeg kan sige, er, selvom det virker let i starten (det var virkelig), STUDERE DIN RØV AF, da det bliver ret svært.

Jeg hader også beviser (grunden til at jeg fejlede, hvilket stadig ikke er blevet forklaret for mig, hvordan det relaterer til CS mere end de sjove ting som logiske porte). Kan nogen fortælle mig, hvorfor beviser ville blive hovedfokus for en CS type klasse?

Se på beviser som en tankeøvelse. I stedet for at prøve at huske beviser, sørg for at forstå dem. Beviser er nyttige, fordi de lærer dig at tænke logisk (fradrag, modeksempel osv...) og systematisk (gå ikke glip af trin, der ødelægger din logik). At tænke på denne måde er afgørende, når det blandt andet er svært at spore fejl.

Vil du virkelig hårdt? Jeg havde denne ene lærer, der forventede, at vi skulle lære yderligere materiale, mens vi tog testen. Jeg sammenlignede det med at blive lært at formere sig og derefter forstå det godt nok til at lære at lave division på testen. Den eneste klasse, jeg nogensinde har taget, gav mig mareridt

chrono1081

Original plakat
26. januar 2008
Nublar Island
  • 30. juni 2010
Jeg har formået at bestå alle udsugningsklasserne indtil videre med A'er. Vi havde 'Intro til computerhardware', som mere lignede systemarkitektur og beskæftigede os med logiske porte, hukommelsesstyring og masser af x86 assembler. Det var den første 'programmeringstime', jeg havde på DeVry. Vi skulle skrive datakomprimering og lave noget grafikarbejde på lavt niveau. Jeg var så glad for, at jeg allerede var velbevandret i C og C++, fordi x86 assembler var et helt andet dyr. Jeg ved, at jeg var en af ​​kun en håndfuld, der bestod.

Derefter deres forfærdelige (som i hård, ikke forfærdelig indholdsmæssig) fysiktime. Jeg kunne ikke tro, hvor sindssygt svært det var. Jeg fik A'er i fysik i Penn State og troede, at jeg var god til fysik. Jeg fik også et A i DeVrys fysiktime, men omg seriøst, materialet var så vildt svært, og jeg var nødt til at arbejde hårdt for det. Når de er online, udvikler de naturligvis alt, så det ikke kan googles og vil drille ved at sige, at alt er 'åbne bøger, åbne noter, åbent internet'. Hvis du ikke kender materialet, vil du ikke bestå. Jeg kender i forvejen to mennesker, der ikke ud af skolen, fordi de troede, de ikke behøvede at studere og kunne google svarene. Da jeg var et år foran dem, prøvede jeg at advare dem, men uden held. Der er altid dem, der tager den dovne vej ud.

Jeg har i hvert fald læst denne diskrete matematikbog i de sidste par timer, og jeg må sige, at den er ret interessant, og jeg kan se, hvor den ville være ret anvendelig. (Jeg vil også lave alle programmeringsøvelserne for at prøve at få et forspring) Undervisningen starter om 5 dage XD M

mdatwood

til
14. april 2010
Østkysten, USA
  • 30. juni 2010
Godt held og lykke og fortsæt med den gode holdning!

Jeg elsker skole. Jeg afsluttede min MsCS for 2 år siden og er begyndt at savne at tage undervisning igen. Jeg nød især min fru, fordi lærerne er mindre som lærere og mere som kammerater, og klasserne er mere fokuserede. Jeg har tænkt på en ph.d., men der er ikke en skole i nærheden, der tilbyder noget CS-relateret, og jeg ville være nødt til at sige mit job op og gå tilbage til ramen-nudler. En anden ting er, at jeg i høj grad er generalist, og det passer normalt ikke med en ph.d., hvor målet ofte er at blive ekspert i én ting.

Hvis du har flere skolespørgsmål, så spørg endelig. Min hverdag udfordrer mig ikke på næsten samme måder.

chrono1081

Original plakat
26. januar 2008
Nublar Island
  • 30. juni 2010
Jeg ville ELSKE at gå til en Masters. Faktisk planlægger jeg det. Jeg har ledt efter alle mulige steder for at få en master (især DigiPen, da jeg altid har ønsket at tage dertil, og jeg planlægger at bo i Redmond).

Det sjove er tilbage i gymnasiet, jeg HADEDE skolen og havde ikke engang lyst til at gå på college. Jeg troede, jeg var dårlig til matematik og alle de ting, jeg fejlede i gymnasiet (også fysik).

Så en dag klikkede det, jeg var ikke dårlig til de her ting, jeg havde bare dårlige lærere. (Det gjorde jeg virkelig, jeg ville aldrig få besvaret mine spørgsmål i matematiktimerne :/ og det var før jeg havde internetadgang). Jeg indså så, at alle kan lære hvad som helst, det er alt sammen, hvordan du bliver udsat for det. Hvis en persons undervisningsstil ikke får tingene til at klikke, så gå online eller til en boghandel og find en anden stil.

Jeg startede derefter på college (en af ​​mine tre) og begyndte at få alle A'er i alle mine klasser, inklusive klasser, som jeg syntes i gymnasiet var hårde (matematik, fysik). Jeg indså, at selvom skolen kan være vigtig, er selvstudie vigtigere, og det er vejen til at få mest muligt ud af skolen. Jeg tror, ​​det er derfor, jeg tog en shine til online skole så meget, som jeg gjorde, fordi det lod mig selv studere hele tiden, og jeg føler virkelig, at jeg får mine penge værd ud af min uddannelse for første gang i mit liv. (Jeg indrømmer dog, jeg var VIRKELIG skeptisk i starten!).

Selvfølgelig er der stadig forelæsninger og professorinteraktioner (og alle onlineprofessorerne på min skole er almindelige professorer på forskellige murstens- og mørtelcampusser), men meget af arbejdet er overladt til den studerende at researche og finde ud af, og jeg kan lide at. IMO lærer du mere på den måde at skulle løse problemer selv og være ressourcestærk i stedet for at blive fodret med ske.

I hvert fald nok af min tangent. Jeg vil have en master...(men først skal jeg have mine bachelorer...som bliver næste sommer!)

pilotfejl

12. april 2006
Lang ø
  • 1. juli 2010
chrono1081 sagde: Jeg ville ELSKE at gå efter en Masters.

Medmindre du skal under uddannelse, ville jeg ikke gide det. Det har absolut intet gjort for min karriere.

Når jeg ser tilbage, ville jeg have taget en MBA i finans eller international forretning. De er meget mere nyttige grader hen ad vejen. Du vil højst sandsynligt ikke programmere for evigt, MBA-graden vil tage dig meget længere med at forberede dig til et CIO- eller CTO-job. Jeg har en kammerat, der blev COO i en større bank, primært på grund af sin MBA.

Virkeligheden er, at en MSCS-grad ikke vil lære dig så meget mere, end du vil lære i den virkelige verden. Hvis du vil, kan du sikkert tage en MBA og tage 1 eller 2 CS-klasser som valgfag.

nofunsir

Suspenderet
30. december 2009
Reno
  • 1. juli 2010
Hvad ER diskret matematik

Diskret matematik sætter i definerbare termer alle de skæve matematiske ideer, du har kendt hele dit liv, men aldrig haft et navn eller defineret proces for.

For eksempel at bevise ting. (ikke nødvendigvis som beviser i geometri/algebra)

Hvis X antyder Y, og Y antyder Z, må du konkludere, at X antyder Z. IkkeZ antyder også ikkeX. (der er også symboler, du vil lære ... og det bliver betydeligt mere kompliceret, men du forstår ideen.)

Eller 'hvor mange måder er der til at arrangere 6 personer fra en gruppe på 10 (6 kvinder og 4 mænd) i 6 stole, hvis en mand skal være i den ene ende af stolerækken.'

Eller 'hvor mange tal mellem 1 og 1.000.000 er delelige med 11?'

Eller ting som 'tælle til uendeligt', også kendt som bevis ved induktion: at bevise en påstand er sand, fordi A) du kan bevise trin 1 og B) du kan også bevise, at 'hvis påstanden er sand for trin n, er den også sand for trin n+1' --> derfor er det oprindelige forslag bevist

Tro det eller ej, der er faktisk formler for disse ting.

Mit råd: (Jeg fik et A, og ikke kun et A-)

Læs kapitelresuméerne før undervisningen. (for at sætte dig ind i de forvirrende udtryk)

Læs og gør eksemplerne!

Gør et godt stykke arbejde med det projekt læreren giver. (da testene kan være skræmmende)

Tag dig tid til prøver, dette er et af de fag, hvor læreren kan stille rigtig SUCKY trick spørgsmål.

Når du sidder fast, så google HW-spørgsmålene med anførselstegn rundt om. De fleste bøger stiller præcis de samme spørgsmål.

Behold bogen.

saltzoo

4. oktober 2007
  • 1. juli 2010
For den gennemsnitlige person med de rette evner og talent for programmering vil diskret matematik være en af ​​de sjoveste og nemmeste klasser, du vil tage for at få din grad. M

mdatwood

til
14. april 2010
Østkysten, USA
  • 1. juli 2010
pilotError sagde: Medmindre du skal i uddannelse, ville jeg ikke gide det. Det har absolut intet gjort for min karriere.

Når jeg ser tilbage, ville jeg have taget en MBA i finans eller international forretning. De er meget mere nyttige grader hen ad vejen. Du vil højst sandsynligt ikke programmere for evigt, MBA-graden vil tage dig meget længere med at forberede dig til et CIO- eller CTO-job. Jeg har en kammerat, der blev COO i en større bank, primært på grund af sin MBA.

Virkeligheden er, at en MSCS-grad ikke vil lære dig så meget mere, end du vil lære i den virkelige verden. Hvis du vil, kan du sikkert tage en MBA og tage 1 eller 2 CS-klasser som valgfag.

Alles kilometertal er forskelligt, men jeg ser på MBA'er som en skilling et dusin i dag. Medmindre du får din MBA fra en af ​​de store skoler, kan jeg ikke forestille mig, at det bliver nøglen til at få et job som COO i en større bank. De store parykker, som jeg kender personligt i virksomheder, har en række forskellige grader fra forretning til musik til filosofi til ingenting overhovedet. Bevist evne er vigtigere end alt andet derude.

Når det er sagt, ville jeg som teknolog aldrig ignorere at forstå forretning (software er for det meste skrevet for at løse forretningsproblemer). Hvis jeg skulle gå forretningsvejen med skolen, ville jeg vælge noget som økonomi frem for en generel MBA. Der er en skole i Chicago, der tilbyder et program i finansiel ingeniørvidenskab, hvor man studerer, hvad mange af de kvante fyre laver, men jeg er ved at komme lidt væk fra emnet nu

Generelt betyder det dog meget sjældent, at det at få en grad, undtagen måske din bachelor, automatisk betyder et job eller flere penge. Derudover betyder det mindre, jo længere siden graden blev afsluttet. Hvad min MsCS har gjort for mig, er, at jeg mødte en masse mennesker, nogle af dem, som jeg nu arbejder sammen med på forskellige projekter, der kan blive til et meget bedre job, end jeg har nu. Mange af de store teknologivirksomheder, som vi dagligt taler om, startede med, at nogle få teknologer på gymnasiet kom med en idé.

Kort sagt, gør hvad du kan lide, gør det godt, brænd for det, og tingene vil løse sig.

chrono1081

Original plakat
26. januar 2008
Nublar Island
  • 2. juli 2010
@pilotError - Jeg tror, ​​at uddannelse kan være noget, jeg ville nyde hen ad vejen. Jeg synes, det ville være sjovt at være datalogilærer på et gymnasium eller sådan noget. Jeg har venner, der er lærere, og de havde alle en bachelorgrad, men var nødt til at hente kandidater for at beholde deres job. Jeg gætter på, at det er et nyt krav i min stat.

@nofunsir og saltyzoo - Jeg har allerede lagt mærke til de kedelige trick-spørgsmål i bogen, jeg har allerede været nødt til at skrive programmer for at løse nogle af dem (hvilket er godt, da det er den type ting, jeg aldrig har skrevet programmer til før).

Spørgsmålene 'hvordan løser man magikernes korttrick matematisk' er klistermærker for mig, fordi jeg bliver ved med at skrue op for reglerne lol, men det er mine egne skødesløse fejl. Jeg tror dog, at jeg vil nyde denne klasse, og jeg kan se, at den er meget anvendelig, mere end det meste af matematik, jeg har taget til datalogi.

@mdatwood - jeg ved, hvad du mener med, at grader ikke tjener flere penge. Jeg tjener nogenlunde det tredobbelte af, hvad mine studievenner gør, og jeg har ingen grad, men jeg har MASSER af erfaring, det har de ikke.

Desværre er min erfaring inden for IT området med hensyn til hardware såsom servere, netværk osv. Jeg har ingen professionel programmeringserfaring, kun hobbyist, hvilket er det, der skræmmer mig. Hvad værre er, jeg kender den skole, jeg går på nu, folk laver sjov med (DeVry), hvorfor ved jeg ikke, for ud af de tre colleges, jeg gik på (inklusive Penn State), er DeVry den eneste, hvor jeg føler, at jeg er. at få mine penge værd. Måske er det fordi de accepterer stort set alle lol. Jeg vil bare ikke have, at en arbejdsgiver skal se mit CV og antage, at jeg er værdiløs på grund af den skole, jeg valgte : / Jeg arbejdede min @$$ af for at få de karakterer, jeg har.

For at bekæmpe det potentielt virkelige scenarie, som jeg bliver bedømt ud fra min skole, har jeg arbejdet på en portfolio (forhåbentlig vil de bedømme mig ud fra min portefølje). Jeg har lært mig selv Maya, Logic (stadig lidt ny i denne), Photoshop, Corel Painter, C++, C, Objective-C, Unity3D, ZBrush og er meget dygtig til dem alle (undtagen Logic, lærer stadig ins og outs af den). Jeg har adskillige afsluttede spilprojekter bag mig, hvor jeg har skabt alt fra bunden. Jeg er i øjeblikket ved at gense disse projekter, optimere min kode, som jeg skrev for et stykke tid tilbage, og genskabe kunstværket og musikken.

Hvis du ikke har gættet nu, prøver jeg på et job i spilindustrien, jeg ved næste sommer, om jeg har succes eller ej, da det er, når jeg bliver færdig XD
Dette er en KÆMPE satsning for mig, da jeg forlader mit nuværende job for at forfølge min drøm om at være spilprogrammør. Jeg skal sørge for at få det til at virke.

Jeg håber på et programmeringsjob, men jeg tager alt hvad jeg kan få for at få foden indenfor M

mdatwood

til
14. april 2010
Østkysten, USA
  • 2. juli 2010
Chrono,

Jeg siger bestemt ikke, at grader er ubrugelige, især en bachelorgrad, da mange virksomheder kræver en slags for at komme igennem screeningsprocessen. At få en CS-grad hjælper også den selvlærte person med at lære de ting, de ikke engang vidste, de ikke vidste.

Min kommentar handlede primært om avancerede grader. På det tidspunkt skal du bare have graden for personlig tilfredshed og vækst, fordi de sjældent bliver til automatiske penge eller job.

Med den portefølje, du har, tror jeg, du allerede er langt foran kurven. Det problem, du kommer til at løbe ind i, er, at alle ønsker at være spilprogrammører, så virksomheder kan vælge og vrage, og de kan betale som lort. Ikke meget sjov. Det lyder som om du er meget dygtig, så hvis det ikke lykkes, kan du gå tilbage til virksomhedens programmering og tjene de nemme penge og derefter spille iPhone-spil ved siden af. Apropos, er det noget du allerede har tænkt over? At lave dine egne ting ved at lave iPhone-spil har meget mere potentiel belønning end at arbejde for et spilfirma.

BTW, jeg har interviewet tonsvis af mennesker, og det store flertal har været forfærdelige. Jeg kan kun ønske, at der kom nogen ind med en portfolio og din holdning

chrono1081

Original plakat
26. januar 2008
Nublar Island
  • 2. juli 2010
mdatwood sagde: Chrono,

Jeg siger bestemt ikke, at grader er ubrugelige, især en bachelorgrad, da mange virksomheder kræver en slags for at komme igennem screeningsprocessen. At få en CS-grad hjælper også den selvlærte person med at lære de ting, de ikke engang vidste, de ikke vidste.

Det troede jeg slet ikke du mente. Undskyld, jeg læste lige mit indlæg igen og indså, at det lød snottet Lol. Det var ikke min hensigt

Jeg er enig med hensyn til CS-graden, nogle gange ville jeg ønske, at jeg gik den vej i stedet for, for selvom jeg laver en masse research, er der ting, jeg ikke ved, som jeg ikke ved. iTunes U hjælper meget i denne henseende, fordi jeg altid vil indlæse CS-forelæsninger og se dem. Jeg føler, at mine baser er ret godt dækket, og at jeg har en god generel viden om forskellige hovedområder inden for datalogi, men der er altid så meget at lære.

Hvad angår virksomhedens programmering, har jeg også tænkt meget over det. Jeg ville elske at arbejde for et spilstudie bare for at se, hvordan det er i den virkelige verden, men desværre betaler de fleste steder lort, og det er svært at komme ind.

At arbejde i et virksomhedsmiljø og lave spil ved siden af ​​er faktisk ret tiltalende for mig, da (jeg ved, det vil lyde egoistisk, men...) Jeg kan godt lide at have alle aspekter af mit spil under min kontrol, og jeg kan godt lide at skabe det hele ved at Mig selv. Jeg ved godt, at det ikke fungerer på den måde i den virkelige verden, men det er derfor, jeg kan lide hobbyspiludvikling, fordi hobbyudvikling normalt fungerer på den måde. Jeg kan også godt lide det afslappede spilmarked mere end det almindelige, fordi du stort set kan skabe, hvad du vil, ikke kun det, der sælger godt.

Så meget at tænke på og kun et år tilbage til at gøre det! TIL

Kiko Doran

4. september 2011
  • 4. september 2011
Dette kan hjælpe

I Diskret matematik vil du finde dig selv i at lave en masse sandhedstabeller. Download denne widget:
http://www.apple.com/downloads/dashboard/calculate_convert/truthtablewidget_christiangottschall.html

og her er nogle instruktioner, som udvikleren har til at hjælpe dig med at indtaste ting:
http://logik.phl.univie.ac.at/~chris/Logikwidget/index-en.html

Sparede mig en masse tid, når jeg forsøgte at finde ud af, om tingene er logisk ækvivalente, tautologier eller modsætninger osv.

Håber det hjælper. Jeg tog nogle doktorgrader, da jeg var udstationeret i Irak for 5 år siden, og jeg ved, at det til tider virkelig slog mig med al læsningen. Hold ud og lad dig ikke overvælde af Diskret matematik. Det er ikke så svært, hvis du slapper af og studerer hårdt. Det er meget nyttigt i programmeringslogik generelt...

Kiko Doran Sidst redigeret: 4. september 2011 M

mendoza27

18. oktober 2007
  • 7. september 2011
Dette er en rigtig interessant tråd. Jeg så faktisk bare fremad på mine fremtidige klasser, og jeg skal tage Diskret matematik, matematisk grundlag og analyse af algoritmer til min BS. Disse falder ind under matematikteori, og jeg kan også tage valgfag, som kan variere på tværs af andre matematikfag, såsom lineær algebra. Jeg overvejer at hente en Data Structures-bog til Java og læse den for at forberede mig til disse klasser, der kommer. Jeg har bestemt nydt tråden og nyder at se andre mennesker, der er lige så begejstrede som mig selv om programmering. M

mydogisbox

16. januar 2011
  • 7. september 2011
NT1440 sagde: Kan nogen fortælle mig, hvorfor beviser ville blive hovedfokus for en CS type klasse?

Jeg ville faktisk sige det omvendt: Hvorfor ville du have CS-klasser, hvor beviser ikke er hovedfokus? For at forstå hvorfor skal du se på, hvad datalogi er. Ikke for at være for pedantisk, men datalogi er videnskab. Fra wikipedia-indlægget om videnskab:

Videnskab (fra latin: scientia betyder 'viden') er en systematisk virksomhed, der opbygger og organiserer viden i form af testbare forklaringer og forudsigelser om universet.
Så dybest set er datalogi den systematiske undersøgelse af computere og beregnelighed. At de fleste får CS-uddannelser for at få programmerings- (læs ingeniør) stillinger er, tror jeg, primært en afspejling af to ting.

For det første er datalogi som disciplin ikke særlig praktisk. Andre felter (såsom matematik eller hårde videnskaber) har tendens til at blive finansieret af industrien på måder, som datalogi af forskellige årsager ikke er. Som et resultat afhænger datalogi af programmører for at øge deres antal tildelte grader (selvom dette ændrer sig med oprettelsen af ​​softwareingeniørgrader på nogle skoler).

For det andet kræver studiet af computere/beregnelighed færdigheder i programmering, og omvendt er det at være velbevandret i, hvad der kan beregnes, en værdifuld egenskab hos en softwareudvikler.

Så du spørger, hvorfor datalogi-kurser fokuserer på beviser, og som svar spørger jeg, hvorfor et CS-kursus ikke ville fokusere på beviser. Sidst redigeret: 7. september 2011 S

Sander

til
24. april 2008
  • 8. september 2011
chrono1081 sagde: At arbejde i et virksomhedsmiljø og lave spil ved siden af ​​er faktisk ret tiltalende for mig, da (jeg ved, det vil lyde egoistisk, men...) Jeg kan godt lide at have alle aspekter af mit spil under min kontrol, og jeg kan godt lide at skabe det hele af mig selv. Jeg ved godt, at det ikke fungerer på den måde i den virkelige verden, men det er derfor, jeg kan lide hobbyspiludvikling, fordi hobbyudvikling normalt fungerer på den måde.

Hvis jeg skulle få dit CV på mit skrivebord og ville læse denne tråd, googlede jeg lidt rundt som forberedelse til dit interview, jeg ville vide, hvilken retning jeg ville styre interviewet.

Du virker som en meget talentfuld og hårdtarbejdende allrounder. Du kan lide at tage kontrol og ansvar og gøre tingene færdige. Det er godt, især da det her i Holland ikke er usædvanligt at blive tilbudt en ubegrænset kontrakt fra starten (dvs. ikke en midlertidig eller 'prøvekontrakt'). Det betyder, at jeg skal passe på ikke at ansætte 'one trick ponyer', medmindre vi ville være med at sige behov for et bestemt speciale. Så den del er dækket.

Vi forsøger dog også at luge ud i 'primadonnaerne'. Jeg ville sørge for, at jeg ville præsentere dig for nogle situationsbestemte spørgsmål om at skulle uddelegere arbejde til andre, og hvordan du ville håndtere det. En der ved alt bedre end nogen anden er sød og det hele, men vi gør har mere arbejde, end du selv kan klare. Hvor godt spiller du sammen med andre? Kan du lade tingene gå? At score en A- på det afsluttende projekt, fordi du gjorde din del med et A-resultat og overlod den anden halvdel til en mindre talentfuld fyr, der fik en B, er stadig bedre end at score et C på totalen, fordi du afsluttede dine 150 % af arbejdet med et A, men de sidste 50 % blev aldrig gjort...

Bare lidt stof til eftertanke.